2011. április 20., szerda

Válasz Melindának!

Szia Melinda!

Előre leszögezném: nem vagyok szakértő, maximum a tapasztalataimat tudom megosztani veled, meg amit összeolvastam a neten.

Az első és legfontosabb, nem írtad mióta tartod az 1200 kalóriás étrendet?!

Ha nagyon az elején jársz, akkor szerintem is előfordulhatnak ilyen -koncentráció zavaros-, idegesség, "csak a kajára tudok gondolni" érzés és hasonló problémák.
Anno nekem talán az első 2 hét, max. 1 hónap volt ilyen rossz, kellett egy kis idő még átáll a szervezetem az új életmódhoz.
Mindig volt nálam cukormentes cukorka, cukormentes müzli, hogyha netán rosszul lennék, vagy evési roham jönne rám, netalán idegbajos lennék akkor bekapjak valamit.
Aztán szépen hozzászokott a szervezetem és olyan jó 1 évig nagyon szigorúan tartottam az 1200kcalt és 100-150gr ch-t.

Azt sem írtad mennyit mozogsz, sportolsz valamit rendszeresen?

Ha rendszeresen sportolsz akkor egy idő után jó lesz fokozatosan emelni a kalóriát.
Ha nem mozogsz, akkor azt tudom tanácsolni, hogyha éhes vagy, vagy előjönne a koncentrációs zavar, akkor egyél (!!!):
-saláta, saláta, saláta dögivel!

Egy könnyű saláta, kis tojással, light sonkával, jégsaláta, zöldségekkel nagyon laktató tud lenni, ugyanakkor nem hízlal.
Millió egy féle salit lehet készíteni, főleg az esti órákra tudom ajánlani.
Másik kedvenc a natúr joghurt, zsírszegény változata.
Saját ízlésed szerint tudod ízesíteni, édesítőszerrel, aromákkal vagy netán gyümivel (banánnal és a szőlővel vigyázz).

Azon még gondolkozz el, hogy a koncentrációs zavar tényleg az 1200 kalóriás étrend oka e.
Nem lehet, hogy a tanulás miatt feszültebb vagy, nagyobb a nyomás, idegeskedsz és ezt evésbe vezetnéd le, viszont tudod, hogy "nem ehetsz, mert diétázol" és azért vagy dekoncentrált?
Amolyan pszichológia ez, ezt pl. neten olvastam és sajnos saját bőrömön is tapasztaltam, hogyha ideges voltam akkor állandóan rágcsáltam volna valamit, de mivel nem akartam, így szétszórt és csak még idegesebb lettem...

Próbáld legyőzni a stresszt és ne görcsölj előre!
Kitartást kívánok, majd jelentkezz!

1 megjegyzés:

m írta...

Kedves blogger!
Örültem volna, ha egyáltalán válaszra méltatsz, nem hogy egy egész bejegyzést szentelsz nekem - nagyon kedves tőled, igazán jól esik:)))

Az elmaradt részleteket pótlom.Nem egyik napról a másikra döntöttem el, hogy én fogyókúrázok. Igazából eleinte csak nem vacsoráztam - akkor éhes voltam, de ehhez is hozzászoktam. Ez körülbelül volt február elején. Utána március eleje körül kezdtem el a számolgatást, és rendesen étkezni is, napi 5ször (inkább csak 4x, későn kelek...:D). Tehát az éhezéssel rég semmi problémám, max késő este vagyok éhes, de az előfordult nem fogyókúrás időszakomban is:)
Mozgok. Napi 60 perc szobabicikli. Most, hogy jobb az idő, néha kiváltom 15 perces futással a szabadban, hogy legyen egy kis anaerob is:)

A tegnapi "lelki válságomról" beszéltem pár emberrel, és azt hiszem, kicsit megnyugtattak. A problémám nem az éhségből fakadt, azzal abszolút semmi gond. A probléma az volt, hogy túl sok okostojás van a neten, én meg minden marhaságot összeolvastam. Sokak szerint (hozzáteszem, egyik se orvosi vélemény volt) ugyanis, a napi 1200 kalóriás étrenddel egyszerűen tönkreteszem magam. Viszont, ha növelem a kalóriát, meghízok. Teljesen kétségbe estem, úgy éreztem, elrontottam mindent. Igazából arra a kérdésre, hogy létezik-e fokozatos kalóribevitel növelés, hízás nélkül, még mindig nem kaptam választ. Létezik? És a fogyáson túl milyen az élet? Azt olvastam rengeteg, rengeteg mozgással kerülhető csak el a visszahízás. Csinánám én azt, amit eddig, de sokkal kevesebb időm lesz, ráadásul jön majd a tél is. A mozgás nélkül meg gondolom megint visszahízás a vége, akkor mit lehet tenni? (működik az, ha mozgás mellett fokozatosan növelem a kalóriabevitelt, ha nem mozgok, akkor meg lecsökkentem kb a mozgásnak megfelelő kalóriával? Nem fog változni a súly egyik hatására se, ha fokozatos?:P)

A válaszodnak azonban nagyon-nagyon örültem! Megnyugtatott, és végre nem felidegesített. A stresszes megjegyzésedben meg valószínűleg igazad van. Nem is alszok túl sokat, és már édesanyám szerint is túlzásba vittem a kalóriaszámolgatást. Pár napja lazítottam is az iramon, és inkább próbálom túlépni az 1200-t, mint alulmúlni - és egyenlőre nem nyilvánutl meg hízásban:) Ma már székletem is volt - ami kb egy hete nem, valószínűleg ez is idegi alapon megy...

Lényeg a lényeg, rettenetesen hálás vagyok, hogy szakítottál rám, és a problémámra egy kis időt, igazán kedves tőled :) Az oldaladnak nagy rajongója vagyok, főleg a receptek miatt :) További nagyon sikeres, és kellemes fogyást kívánok neked:)

Melinda