2010. július 20., kedd

Sárgahüvelyű zöldbabfőzelék fasírttal

Mint ígértem, íme a receptem.
Nem vagyok egy főzelékes, de a zöldbabot valamiért nagyon szeretem.

Hozzávalók a fasírthoz:
40dkg darált pulykamell 696kcal-2g ch
5dkg hagyma 20kcal-4g ch
1 ek olaj 90kcal-0g ch
4 szelet tk toast 220kcal-40g ch
1egész tojás 70kcal-0g ch
fűszerek - só, bors, szrányas fűszer, zöldfűszer ízlés szerint

Elkészítés:
Az apró kockára vágott hagymát egy evőkanál olajon megpirítjuk.
Egy tálba halmozzuk a darálthúst, megfűszerezzük.
Vízbe beáztatjuk a toast kenyeret és alapos kinyomkodás után a fűszerezett húshoz adjuk, hozzáütjük az egy tojás.
Ha kihült a hagymánk dobjuk a többi hozzávalóhoz és jól dolgozzuk össze.
Egy tepsit béleljünk ki sütőpapírral, én egy picit megfújtam olajjal a papírt, mert nem szilikonos volt itthon és az a tapasztalatom, hogy sok étel így is hozzáragad.
Formáljunk gombócokat a húsból és helyezzük a tepsire.
Előmelegített sütőben 45 percig sütöttem 4-es fokozaton.

Hozzávalók a főzelékhez:
35dkg zöldbab (egy üveg) 140kcal-23.8g ch
10dkg hagyma 40kcal-8g ch
1 ek olaj 90kcal-0g ch
175g 12%os tejföl 234kcal-6g ch
1 (nem púpozott) ek liszt 34-7
pirospaprika, édesítő, ecet, só

Elkészítése:
Apró kockára vágott hagymát megpirítottam az olajon, ha kész megpirospaprikáztam, hozzáadtam a zöldbabot és épp hogy ellepje, felöntöttem vízzel (én azt a lét használtam fel, amibe állt).
Felforraltam.
Nem kell sokáig főzni, mert nagyon zsenge a konzerves, üveges zöldbab.
Gyorsan elkevertem a tejfölt a liszttel, raktam hozzá a forró léből (kvázi készítettem egy habarást) majd lassú léptekkel hozzáöntöttem a babhoz, közbe kevergettem és hagytam hogy rottyanjon egy utolsót.
Ecettel, édesítővel és sóval ízesítettem.



Számokban a fasírt:

Összesen 195kcal és 46g ch a fasírt, nekem 11 golyóm lett így egy darab fasírtom 99kcal és 4.1g ch.

A főzelékem összesen 538kcal és 21.8g ch, hatalmas vájlinggal lett, 4 étkezésre osztom (bár szerintem egy hat tagú család simán jól lakik belőle), akkor egy adag főzelékem 134,5kcal és 5.45 g ch-ra jön ki.

Bőven jól lehet lakni belőle, én két fasírtot és egy adag főzeléket ettem 334.5kcal és 15.45g ch-ból laktam jól.

Jó étvágyat! :-)

0 megjegyzés: