2011. április 12., kedd

Szeszélyes napok

Vagy inkább évszakok?
Kegyetlen ez az időjárás!
A kert gyönyörű, kivirágzott minden, a gyümölcs fák is de a méhecskék sehol és ez nagyon aggaszt.
A tavalyi rossz termés után idén jól jönne egy kis gyümölcs.
Tegnap volt szó a tv-ben arról, hogy a tavalyi árakhoz képest fele annyival drágábbak a zöldségek-gyümölcsök, a gabona termékek és a cukor pedig dupla annyi.
Jó lenne egy kis árcsökkenés!

Nekünk ez van most a kertben:
-Cukkini: Itthon nevelgettem palántát az ablakban, szép nagyok lettek, de a kiültetést megsínylették, kidöglöttek, talán 1db ami nem kókadt le.
No para, ültettem új és friss magokat! 5-7 nap múlva már kikel!
-Cékla: szépen kibújtak a kis piros csírák, bízom benne, hogy bő termés lesz, nagyon szeretem a céklasalátát!
-Hagyma, újhagyma, gyöngyhagyma: Még semmi nem látszik belőlük.
-Saláta: Palántákat kaptunk, szépen fejlődik, remélem a szél nem tépázza meg.
-Uborka, saláta uborka: Szépen kibújtak a levelek, de nagyon elgazosodott az ágyás, amint jobb idő lesz azonnal ki kell gazolnom.
-Spenót: 2 napja vetettem el a magokat, remélem lesz belőle egy kevéske. Biztos finomabb a friss spenótból készült főzelék, mint a mirelit.
-Tök, spárgatök: 20db magot vetettem el, imádom a tökfőzeléket, remélem bejön és bő termés lesz belőle.
-Száraz kapor, nedves kapor: Tavaly kifújta a szél a magokat a földből, pont a viharos, orkán erejű szél előtti napon vetettem el a magokat, egy deka nem termett. Idén már megmutatták magukat a drágák. Nagyon szeretem a száraz kaprot kovászos uborkához használni, a nedves kaprot pedig öntetekbe és tökfőzelékbe.
-Medvehagyma: Ha igazak a hírek jövőre védetté fogják nyilvánítani őket, így gyorsan beszereztünk egyet gyökerestül.

Tervezzük még: paprika és paradicsom palánták ültetését.

Itthon kis kaspókba ültettek bazsalikomot, snidlinget, lestyánt, metélőhagymát vagy sikerül vagy nem, bízom bennük.

Pár szó a mennyei rebarbara muffinról:
Életem második legjobban sikerült muffinja!

Hozzávalók:
6 szál rebarbara felszeletelve
15dkg durva zabpehely
2dkg zabliszt
2db tojás
pici light margarin
1 dl tej
édesítőszer

Tojásokat, margarint, tejet és az édesítőszert összekeverjük alaposan, a zablisztet és a zabpelyhet is egy külön tálba, majd a száraz és folyékony hozzávalókat összevegyítjük.
Hagyjuk picit pihenni, kb 10-15 percet és legvégül a megtisztított és felszeletelt rebarbarát adjuk hozzá.
Előmelegített sütőben jó 30 percig sütöttem 4-es fokozaton.



No, pár szóban a mozgásról:
Ma cirka 6 km-t gyalogoltam, ha nem többet és elég kemény tempóban, mert elkapott a vihar.
RR 2 hete nem volt...
Holnap mennem kell a városba, gyalog fogok menni ha nem esik az eső.
Ha esni fog, de nem lesz akkora szél, hogy kicsavarja a kezemből az esernyőt akkor is gyalog megyek, de ha eső is és szél is akkor vagy busz vagy kocsi...

Most megyek, még el kell intéznem pár telót plusz zuhanyzás, mosdás és tete, amúgy hulla fáradt vagyok!

Szép estét!

Jah, a kajáról nem írtam, no majd holnap!

0 megjegyzés: