2011. április 9., szombat

Stevia, rebarbara meg amit akarunk

Szóval a stevia.
Sokszor fájt utána a szívem, gyakran vágytam rá, de úgy voltam vele megfizetni sajnos nem tudom.
Boltokba a por, a tabletta több ezer forintba kerül, mennyiségileg is elég kevéske, szóval abszolút de nem az én pénztárcámhoz szabták.
Ma viszont a piacon, leírom még egyszer hol is pontosan, hátha valaki arra jár és venni akar, szóval Székesfehérváron, Alba pláza, szombati piac, Palotai út felé néző kinti árusok között van egy virágárus, aki majd a pláza sarkán árul, nem lehet összetéveszteni, talán ő legnagyobb árus, ott vettem egy cseréppel 600ft-ért és 3 tő van benne.
Megkóstoltam, hihetetlen édes, egy pici levélkét rágtam el, finom.
Elsőre furcsa ez az új édes íz, de nagyon kellemes, semmi mellékíze, utána még percekig éreztem a számba stevia ízét, mennyei.

Remélem sokáig megtudom őt tartani, szépen fog fejlődni és finom édesítőszerem lesz.

Rebarbara:
Meglepetésemre volt rebarbara a piacon.
Egyetlen helyen láttam, 300ft volt egy kis köteg, talán 5 szál van benne, de nekem odaadták 250ft-ért, így elhoztam.
Nem szép piros, szerintem korán leszedték.
Ízre is elég szokatlan, elég savanykás.
Mivel elég kevéske adag, szerintem holnap sütök valami muffint és abba fogom belerakni.
Attól független nem kellemetlen az íze, de még szokatlan és bízom benne, hogyha bejön a szezonja akkor szebb, pirosabb, érettebb rebarbarát tudok majd venni.

Mai étel:
Natúr szelet árpagyönggyel és meggymártással.
Natúr csirke mellett készítettem, amit oda is égettem, mert annyira neteztem, szégyen szemre.
70dkg csirke mellett szeletekre vágtam, enyhén sóztam és borsoztam, majd vízbe odaraktam főni, párolni.
20-30 perc alatt kész is, de figyelj oda, hogy el ne főljön róla a víz, mert akkor úgy jársz ahogy én.
Fogtam 10dkg árpagyöngyöt, gerslit, burist, alaposan megmostam és enyhe sós, vegetás, vagy zöldségleveskockás (igen, ezt raktam bele) vízben megfőztem, kb. 20-30 perc alatt kész is.
Meggymártás is pofon egyszerű!
Kimagozott meggyet ennyi vízzel, hogy jól ellepje feltettem a tűzre, citrommal, édesítővel és fahéjjal ízesítettem.
Mikor felforrt és a meggy is megpuhult 1 ek keményítővel (előzőleg pici vízben elkevertem) besűrítettem, végül ultra light Linessa natúr joghurtot adtam hozzá, köbö 2dl-t.
Mennyei, mennyei, mennyei...

Kb. ennyi volt ma.
Jah, sokat ültettem, leginkább fűszernövényeket, remélem lesz is belőle valami, jó lenne.
Örülnék ha lenne friss bazsalikomom és tárkonyom, nagyon finom fűszerek.

Épp most vacsoráztam, teleettem magam.
2 főtt tojás, 1db 4dkg-s virsli karikázva, 3 nagy levél jégsaláta, 10dkg uborka, 5dkg lila hagyma kockázva, darabolva.
Összekutyultam és mustáros natúr joghurt keverékkel nyakon öntöttem.

Reggel 2 db virslit ettem, 3db abonettel, pici mustárral + kávé.
Tízórai kb. 10 dkg túrós fornetti amit a piacon ettem meg.
Ebéd előtt egy kis tál linessa joghurt citrommal ízesítve, 5db győri kis keksz.
Ebéd 1 adag a meggyes, gerslis natúrszeletből. :-)
Uzsonna egy gyönyörű alma.
Vacsorám pedig a saláta.

Megjegyzem sokat eszek, de sokat is mozgok, most hogy itt ez a rossz idő megint be vagyok zárva, de várom hogy csituljon a szél és irány a szabad!

Jó éjt!

0 megjegyzés: