2010. április 5., hétfő

Egy őszinte vallomás sokadik felvonása

Imádom a húsvétot.
Gyerekkoromban a tojásfestés, elő nyuszik miatt izgultam annyira.
Felnőtt koromra a kemény tojás és a sonka nyomta rá a bélyeget erre a pár napra.
Upsz, a mamám töltött káposztáját már el is felejtettem.

Próbáltam mértéket tartani, de megbuktam.
Agyamat nem tudtam a kevés szóra idomítani, nagyjából mindenből faltam.

Húsvéti sonka:
Szénhidrát tartalma csekély, olyan 0 és 2 között mozog 10 dekája, viszont a kalória tartalma az egekben, tudomásom szerint 400kcal körül mozog 10 dekája.
Már második napja reggel 10-15 dekával kezdek és nem bírom megállni.
Sonka mellé lecsússzan 2-3 tojás, 10-15 dkg retek vagy újhagyma és 2-3 szelet abonett.
No igen, mérhetetlenül ki lettem röhögve, házi füstölt parasztsonkát abonettel ettem.
Nagyon elszoktam a kenyértől, fehér kenyértől, nem is kívánom.
Nem volt itthon tk toast kenyér, lehet azt ettem volna, de komolyan, így abonettel is nagyon ízlett.
Nesze nekem diéta, sonka és abonett, de azt hiszem jobban jártam mint a fehér kenyérrel vagy ha zsömlét ettem volna mellé.
Tojás:
Ch tartalma szintén csekély, kcal tartalma 1 db tojásnak 70kcal, magában megeszek 2-3 darabot...
Totál rákattantam a tojglira, de ez minden évben így van, ilyenkor telezabálom magam vele (normál esetben max csak 2őt bírok megenni), aztán utána jó 2-3 hónapig rá se bírok nézni, addigra talán rendeződik a koleszterinem is.
Só nélkül, max icipici csípős piros arannyal díszítve.
Töltött káposzta:
Jó kislány voltam és megint ki lettem röhögve, a káposztát is abonettel ettem.
Tudom, most te is biztos röhögsz rajtam kedves olvasóm, de tudod mit, röhögjünk együtt.
Egyetlen egy dolog aminek soha semennyi pénzért nem állnék ellen, az a nagymamám töltött káposztája.
Nagy sikerrel megtanultam tőle mi az igazi jó káposzta titka, már többször készítettem én is, sikerrel, de valahogy mégsem 100%ig olyan, mint az övé.
Talán a mamám belefőzi a lelkét is! :-)
Megálltam az egy db gombócot és kevés apró kápit ettem.
Hajjj, itt érzem az ízét a számban.

Szóval az elmúlt 2 nap csak az evésről szólt, családi körben, asztal körül ülve, gyerek zsivajjal, és hangosan kacarászva.

Csináltam diétás sörkiflit, virsliset és sajtosat, hát kb 5 darabot ehettem a fél kilónyiból, mert mind elfogyott.
Darabja olyan 35 kcal, sajtos 32 kcal és 3-4g ch volt 1 darabban.
Szóval amikor meghallották, hogy diétás mindenki ferde szemmel nézett, aztán a kóstolás után elkezdték falni, kerültem fordultam és el is fogyott.
Aztán csináltam még egy adagot, kolbászosat, abból nem ettem, az is elfogyott.
Volt nem diétás sütemény is, én csináltam, megkósoltam, mega csokis, mega cukros változat, attól a fél szelettől +2 kg. :-DDDD
Volt sajtos rúd is, piciket csináltam, direkt, anyám kérésére, hát ezt se tudtam megállni.

Ez egy ilyen húsvét lett és nincs lelki ismert furdalásom a kajálás miatt.
Holnaptól folytatom a diétát és megint lelkesen belevetem magam a fogyi versenybe.

És hogy híztam e az elmúlt két napban?
Egyrészt azért nem állok mérlegre mert lassan piros betűs napjaim jönnek, kvázi vízvisszatartás miatt nem reális eredményt látnék.
Másrészt szarokrája!
Ha híztam híztam, majd leadom!
Tudom a hibáim, tudom mitől hízok, mitől fogyok.
Meguntam az önsanyargatás, legalább kétszer egy évben (húsvétkor és karácsonykor) egyek az amit akarok és amennyi jól esik.
Ha süti süti, ha husi akkor husi, ha egy pohár ital, akkor egy pohár italt akarok meginni.
Apropó a megfázásom miatt kaptam pálinkát, este lefekvés előtt kiütöm magam vele, most megyek, odabújok a szerelmemhez és megnézzük a Boszorkányhegy c. filmet.

További szép estét!

0 megjegyzés: