2010. december 9., csütörtök

Mézeskalács és forralt bor

Szokásomhoz hívem ma is nagyon rosszul ébredtem.
Hihetetlen vihar tombolt a reggel.
Nagyon kómás voltam, még a szemeim is alig akartak kinyílni, mellé még szédelegtem is.
No de a finom kávém hamar felébresztett és teljes gőzerővel indult a nap.
Amit lecsendesült az idő (hol fújt, hol esett az eső, havas-eső, hol a hó szakadt) elindultam állatokat etetni, majd patikába.
Mire odaértem már nagyon jó idő lett, mínuszba 1-2 fok és csendes volt az ég.
Hazaérve gyors ebéd és nekiálltunk délután, este felé a párommal a mézeskalácsnak.
Mi sem illik jobban mellé, mint a finom meleg forralt bor.
A mézeskalács nagyon finom lett, no meg a bor, nyammm, nagyon jó hangulatban telt ez a pár órácska.
A süti finom és puha, így meg nyugodtam, anyuéknak is csinálok karácsonyra!
És, ami még jó hír, kedves karcsúsodni vágyó olvasóim: kiszámoltam a kalória és ch tartalmát egy db sütinek!

Előbb azt ezért elárulnám, hogy mivel életembe először csináltam ilyen süteményt nem tudtam mit-hogy kell.
Sajnos az első adag szaggatásom vastag lett, mint kiderült nagyon vékonyra kell nyújtani a tésztát.
Így nekem 50 db "figurám" lett, de ha jól vettem ki szemügyileg akár 65 talán 70 darabot is ki tudtam volna szaggatni.
A számokban pedig nincs benne a cukormáz, ami a mézeskalács tetejére készül(t), illetve egy csomag sütőpor, a fűszerek (de ezeknek elenyésző a kalória tartalmuk) és az egy citrom reszelt héja, illetve egy narancs reszelt héja...
Azt hiszem ezek már nem jelentenek annyi kcalt és ch-t (max 1-2 lehet), ezért vettem lazábbra a számolást.

Két receptem van, az egyik a Nosalty oldalról való, mégpedig:
Rögtön puha mézeskalács, ezt készítettem el, nekem egy éjszakát hűtőben állt befóliázva.
Van még egy receptem egy fórumozó társamtól, azt is ki fogom próbálni, állítólag az is rögtön puha és finom.

Hozzávalók:
  • 50 g vaj vagy margarin 168-0
  • 60 g barnacukor /én sima fehéret használtam/ 240-60
  • 125 g méz 407-101
  • 250 g finomliszt 860-176
  • 1 tasak sütőpor ?
  • 1/2 tk szódabikarbóna ?
  • 1-1 tk őrölt fahéj, reszelt friss gyömbér, szegfűszeg, szerecsendió, szegfűbors (én mindezt mézeskalács fűszerkeverékkel helyettesítettem) ?
  • 1 citrom héja reszelve ?
  • 1 narancs héja reszelve ?
  • 1 tojás 70-0
Egész adag:1941kcal és 337g ch.
Ha elosztjuk annyival ahány darab lett, nekem ötven, akkor egy db mézeskalács: 38,82kcal-6,74g ch.
Ismétlem, ha az első sütésem vékonyabb lett volna, akkor talán még jobban ki lehet jönni kcalba is és chba.
Nem tudom miképpen lehetne le lightosítani egy ilyen süteményt, mert lehet ha kiveszünk belőle valami hozzávalót, esetleg helyettesítjük máris nem lesz puha.
Tudom nem diétás, nem cukormentes, de egy biztos: tudjuk a tápanyagértékét, s bár bűntettlenül nem lehet belőle csemegézni, de az étrendünkbe még így is be tudjuk illeszteni!

0 megjegyzés: