2011. május 5., csütörtök

Zárás

Rohanok tova, de gyorsan leírom mi volt ma, muszáj, kedvem van írni és ez mostanában nagy szó!
Sütöttem muffin-t: kakaós, mazsolás muffin-t, nagyon finom, rájöttem, zabpehelyből csak is finom muffin-t lehet készíteni.

Kakaós-mazsolás muffin

Hozzávalók:
15dkg zabpehely 528-88
2dl tej 100-10
2db tojás 140-0
2dkg mazsola 59-13 (csak ennyi volt itthon, de bőven elég)
2dkg kakaópor 63-3
édesítő, rumaroma
Ö:890-114

12 db muffin lett, így 1 db muffin:74kcal-9,3g ch

Mint mindent muffin-t, itt is összekevertem a száraz hozzávalókat külön egy tálban, meg a folyékonyt is, aztán összedobtam a kettőt és jó 10 percet hagytam pihenni, csak utána töltöttem a szilikon formába (papírba nem ajánlom, tuti beleragad!), irány a sütő, 25perc minimum (kezemet odaégettem....) aztán ki a formából és toltam a bucimba. :-D

A 15 dkg zabpehelyből kivettem 2-3 evőkanállal és kávé darálóba tettem, adtam hozzá 5 szárított stevia levelet és azzal akartam édesíteni.
Nem sok sikerrel jártam, az egész egyveleget megkóstoltam, semmi édes íze nem volt, így folyékony édesítőt adtam hozzá, viszont sütés után nekem elég édes lehet, de lehet a mazsola miatt.

Első stevia kísérletem úgy érzem megbukott, de nem adom fel.
Kíváncsi leszek a forrázatra, meg ha majd több levelem lesz szárítva, stb, stb, stb...
Meglátjuk, nah!

Mai étkezéseim:

Reggeli:
1 korpás zsömle, 4 szelet snidlinges párizsi, pici light margarin, 1 paradicsom, negyed zöldpaprika és két kávé.

Tízórai nem volt... (Csoda, pedig nagyon vágytam valami nassira...)

Ebéd:
1 tányér gulyásleves, a krumplit kiszedtem belőle!
(Nekem nagyon erős volt és sós, el vagyok szokva mások főztjétől.)
5 db muffin (picit nem tudtam magam kontrollálni...).

Uzsonna megint nem volt, nem voltam éhes, szerintem dolgozott a pocakban a zabpehely.

Vacsora:
1 db virsli (kb 4dkg), fél adag tojásos lecsó, 3db abonett.

Csak megettük párommal a lecsót.
Szokásos módon készült:
1 ek olajon (most tökmagolajon) 10dkg hagymát pirítottam, majd tűzről levéve pirospaprikáztam.
Hozzá adtam 1 zöldpaprikát (szerintem 10dkg se volt, de számoljunk ennyivel), amit előzőleg kockára vágtam (tudom, hogy karikázni kell, de én kockára vágva szeretem, elég hülye dolog, nekem így ízlik), sóztam, borsoztam és pici vizet öntöttem rá.
Addig forraltam vizet, hogy le tudjam szedni a paradicsom héját, 3 szép paradicsomot használtam, 30-35dkg lehetett.
Mikor majdnem puha lett a paprika hozzáadtam a szintén kockára vágott és megpucolt paradicsomot, majd együtt főztem őket tovább, kis Erős Pistával még meg bolondítottam.
Végezetül 3 tojást ütöttem rá és tálaltam.
Én 3db abonettel ettem + 1 virslivel, párom 2 virslivel és 2 db zsemlével.

Este ha még éhes leszek lehet eszem egy kis natúr joghurtot, de jó lenne megállni a nassolást... :-O

Most pedig lassan megyünk öntözni, muszáj, mert három napja nem öntöztünk és nem várhatunk arra, hogy elálljon a szél...

Olvastam az időjósokat, fagyot mondanak, tartok tőle, hogy megsínyli termés.
Annyira gyönyörűen fejlődik az eper, jó lenne eltenni belőle...
Talán, talán...

0 megjegyzés: