2012. február 11., szombat

RECEPT AJÁNLÓ: Nem csak Csillának

Szeressünk a szilikonsütőformákat, most pedig különösen.
Nagyon szép darabokat lehet kapni 999ft-os áron a Lidl-ben.
Sima muffin formát, szív alakú muffin formát, szív alakú tortaformát, kerek formát, püspökkenyér formát is kapni, szóval van minden, mint a búcsúban.

S hogy miért szeressünk annyira?
Mert nem ragad bele a finom sütemény, még ha kevés zsiradékot is adunk hozzá.
(Egyes receptek 10-15dkg margarint írnak vagy vajat, netán 1 dl étolajat, így süteményünk koránt sem light...)

No de a szilikonos sütőformák, csodás találmányok, nekem egy 12db-s kisebb muffin formám van, még 699ft volt ala Tesco.
Sajnos két lukat lenulláztam, mert múltkor feldobtam a tűzhelyre (megégettem magam és hirtelen kidobtam a kezemből, majd rohantam a csaphoz) és ott is hagytam bő 5 percre (amíg a bibis ujjamra folyattam a hideg vizet).
Na ná, hogy a tűzhely be volt gyújtva... :-)
No nem égettem agyon, de abba a két formába már nem szívesen sütök, jól bírta a hőfok tesztet.

Hoztam egy számomra nagyon kellemes alapreceptet, csak és kizárólag aromát adtam hozzá, íme:

20dkg teljes kiőrlésű graham liszt 610-120
1/2cs sütőpor 4-1
késhegynyi szódabikarbóna
2 tojás 140-0
2 dl tej 100-10
20gr Liga margarin 36-0 (csészés)
édesítő, kókuszaroma ízlés szerint
Ö:890-131

14db muffinom lett, 1 db muffin 63kcal és 9g ch!

Nagyon kellemes állagú lett, isteni beleharapni.
Szerintem nálam ez lesz az alap recept, ha esetleg zabpelyheset csinálok akkor 15dkg liszt-5dkg pehellyel módosítom a receptet.
Igazándiból a fantázia kérdése.
Gyümivel, kis mákkal, más aromával, dióval, mogyoróval, lekvárral kellőképpen meg lehet bolondítani.




Semmi egyéb macerás elkészítési mód nincs, a száraz és a nedves alapanyagokat összekeverjük először külön, aztán zutty egybe összekever az egész.
Én két teáskanál aromát használtam, de simán elbírta volna a dupláját.
Imádok mindent ami kókuszos, imádom a kókuszt, az ízt, az illatát, mindent!

Szeretnék kávés, cappucinos muffint is készíteni, de az a jövő zenéje.
Előbb fogyjon el ez! :P

0 megjegyzés: