2010. szeptember 22., szerda

Sütőtök

Felnőtt fejjel sok mindent megszerettem.
Voltak olyan ételek amitől ha nem kirázott a hideg, egyszerűen csak rosszul lettem tőle.
Van még pár dolog amit nem vesz be a gyomrom, pl a belsőségek, velő, káposztás tészta illatától rosszul vagyok, a halászlét szintén nem bírom.
Ott van viszont a lecsó, a zöldségek, amiket eddig elkerültem, most viszont a kedvenceim lettek.

Azt hittem a sütőtököt eddig csak babák, pici gyerekek kedvelik, de tavaly édes drága anyukám sütött egy hatalmas adagot.
Isteni, mennyei illat lett a lakásban pillanatok alatt, én pedig nem bírtam ki, hogy ne kóstoljam meg.
Kedvencem lett, de mint kiderült nem csak sütve lehet enni.

Sütőtök krémleves

Azaz igazság hogy egy nagy adag tejszínnel kéne elkészíteni, de előre leszögezem én ezt kihagytam.
Pofon egyszerű az elkészítése, semmi ördöngősség nincs benne.
Fogj egy fej hagymát, kockázd fel, kevés olajon pirítsd meg, majd adj hozzá 2-3 gerezd fokhagymát.
A sütőtököt pucold meg, karikázd fel, majd add hozzá a pirított hagymához.
Öntsd fel vízzel, fűszerezd sóval, borssal, leveskockával egyszóval ízlés szerint.
Ha friss, fiatal a tök 15-20 perc alatt megpuhul, ha nem friss tovább tarthat.
Ha kész szűrd le a levét, tedd félre és a megpuhult tököt turmixold vagy passzírozd le.
A félretett lével pedig hígítsd annyira amennyire szeretnéd.
Kész!
Jó étvágyat!
Annyira nem alacsony a ch tartalma, de megéri és könnyen beilleszthető az étrendbe.

0 megjegyzés: