2011. január 11., kedd

Házi light dzsem

Egy valamit nagyon nem szerettem nélkülözni az étrendemből sose, a lekvárokat, a dzsemeket.

Örömmel tapasztaltam tavaly, hogy szezonálisan lehetett kapni a Lidl-ben kedvenc márkámból, a jól ismert Linessa-ból lekvárt.
Tavaly 299ft-ért vettem az epreset (több íz is van), idén felugrott 499ft-ra, ezért nem vettem.
És mivel nélkülözni nem szeretek ezért nagyon szerettem volna venni vagy készíteni lekvárt.
Fórumtársaimmal csacsogtam is erről, utána is olvastam.
A dr.Ötker Diabetikus befőzőcukor nekem még mindig magas volt kalória és ch tartalomba az áráról nem is beszélve.
Viszont találtam itthon egy csomag, 25 gr-os Dzsemfix Szuper 3:1-bent, amire nagy betűkkel rá is van írva, hogy édesítőszerrel is készíthető!
Így hát lelkesen nekiálltam:
90dkg almát (299-63) megpucoltam, kimagoztam, majd lereszeltem nagy lyukú sajtreszelőn (vagy káposzta reszelőn).
40dkg narancsot (164-97) megpucoltam és leturmixoltam.
A két gyümit egy lábasba tettem és elkezdtem melegíteni.
Hozzá adtam 1 icipici késhegynyi tartósítót, szalicilt.
Mikor rotyogni kezdett hozzáadtam a 25gr Dzsemfix szupert (66-25), majd 5 percig rotyogott és kész is.
A lekváros üvegeket nagyon jól kimostam és elosztottam, 2 és fél üveg lett, a képek pedig:

Az egész, tehát nem egy üveg, hanem az egész alma-narancs lekvár kalória tartalma 529kcal és 185g ch.
A duci üvegbe olyan 65dkg lekvár fért, a másik üvegbe 45dkg lekvár fér és van még egy ugyanilyen üvegem ami félig, na jó, negyedig van, azt meg is kóstoltam kihűlés után, tehát már le is van meózva. :-)
A nagy üvegem ~345kcal és 120g ch, a kicsit meg számold ki. :-)))

Holnap készítek csalamádét is!
Nagyon rajta vagyok az elrakáson, csak kár, hogy télen jött rám.
Akartam még venni elspájzolni ilyen dzsemfix szupert, de szezonális, így se Tescoba, se Lidl-be, se Coop-ba nincs ilyenkor...
Gonoszok!

Mai étrendem:
Reggeli:
1 kávé 50-5
2 db ajándék süti (levesles tésztából és töltelék) 350-40
Ö:400-45

Ebéd:
3.5dkg bacon 115kcal és 1g ch
1 adag zöldbabfőzelék 135-6
1 db virsli 4.5dkg 105-0
Ö:355-7

Uzsonna:
1 sz tk toast 60-10
pici light margarin 40-0
1 kk házi light dzsem 50-3 (nagyon sacc érték)
Ö:150-13

Eddig:905-65

Vacsorára szeretnék megenni egy zsömlét, pici májkrémmel és zöldséggel, pl paradicsommal.

Terv:
1db zsemle 165-30
májkrém 65-0
paradicsom 20-2
Ö:250-32

Így egész napi adagom (ha tartom magam a tervhez) 1155kcal és 97g ch lenne.

Tegnap este egy kedves ismerősöm küldött nekem süteményt, nagyon gondolkodtam rajta, hogy megegyem, ne egyem.
Végül legyőztem a kisördögöt és inkább reggel, a kávém mellé fogyasztottam el.
Két pici süti volt, ennyin csak nem bukom el.
A dietetikusok is megmondták, lehet enni süteményt, de mértékkel.

Szép estét!

0 megjegyzés: