2011. február 17., csütörtök

Carbonara csirkemellsonka és Tiramisu

No ne gondoljatok eget verő konyhaszenzációra, mind két ételt semmi perc alatt össze lehet dobni.
Nagyon szeretem a szószos ételeket, így jöjjön elsőnek a főételem, a
Carbonara csirkemellsonka durum tésztával!

Hozzávalók:
1 csomag csirkemell sonka (Lidl-s - 10dkg) 77-1
10dkg hagyma 40-8
1 ek olaj 90-0
10dkg zöldségkeverék (répa-kukorica-zöldborsó) 51-13
21.5gr carbonara alapszósz (Feél csomag, Tesco-s, noname márka, 99ft/cs.) 95-10,5
1.5 dl víz
Ö:353-32,5

Elkészítés:
Első körben ha mirelit zöldségkeveréket használsz rakd fel főni, ill. a tésztát is megfőzheted előre (én durum tollhegy tésztát használtam 5dkg-t), ha a zöldség megpuhult szűrd le és rakd félre.
A vöröshagymát kicsi kockákra vágjuk és az egy evőkanál olajon megpirítjuk.
Hozzáadjuk a kockára vágott sonkát és azt is megpirítjuk egy kicsit.
1 dl hideg vízben elkevertem a fél csomag Carbonara alapszószt és hozzáadtam a pirított sonkához és még mielőtt felforrt ill. besűrűsödött hozzáadtam a zöldségkeveréket is.

Ezt az adagot 3 étkezésre osztom be, ma tésztával ettem, holnap rizzsel fogom, azután meg majd meglátom. :-)

Így egy adag szósz 118kcal-11g ch!




Hamis Tiramisu

Bevallom, a két emelet boldogság sütemény készítésével párhuzamosan rákattantam a babapiskótára.
1 db babapiskóta (ha az emlékeim nem csalnak) olyan 30-35kcal és 7g ch.
Bespájzoltunk belőle, így van itthon egy csomó, majd szépen apránként elhasználjuk.
Így vagyok azzal a piskóta koronggal is, amit a kedvenc üzletemben a Lidl-be vettem, 40-45dkg volt 189ft és nagyon kis guszta falatok.
Kalóriában (10 dkg-ra értve) nem több a babapiskótánál és ugyanolyan finom.
Igazándiból semmi másra nincs szükségünk e desszert elkészítéséhez, mint:
-kell egy jó jénai tál, vagy valami hőálló edény,
-tej, tiramisu pudingpor, és rumaroma.
-vagy babapiskóta vagy piskóta korong vagy valami hasonló.
-és a hajrára!
Elkészítés kb 10 perc.
Hozzávalók számokkal:
50gr piskóta tallér 200-39,3
2dl tej 100-10
fél csomag tiramisu pudingpor 69-17
édesítő
0.5dl víz
rumaroma és pici tej (a 2 dl tejből vegyél ki 1-2 evőkanállal)
Ö:369-66,3

Elkészítés:
2dl tejet összekevertem fél dl vízzel és édesítőt adtam hozzá, közbe két kicsi tálba kivettem 2-2 evőkanállal ebből az egyvelegből.
Amíg melegedett a tejes vizes elegyem, addig az egyik adag tejben elkevertem a tiramisu pudingport, a másikhoz pedig hozzáadtam egy valag rumaromát (1 egész aroma felét legalább).
Kanyarodjunk vissza a tejhez amit felraktunk a tűzve, a szokásos módon főzzük meg a pudingot, majd vegyük elő a hőálló tálunk és az eljára folyassunk pár csepp pudingot.
Fogjuk a babapiskótánkat vagy a tallérunkat és egy pillanatra forgassuk meg a rumos-tejes keverékbe majd kezdjük el szép sorba lerakni a hőálló tálba.
Ha megvan az első sor akkor egy réteg puding jön, majd kezdjük előröl és rétegezzünk még egy sor rumos-tejben áztatott piskótát.
Ha elfogyott a maradék tiramisu pudinggal fedjük le.
Tetejére szórhatunk cukrozatlan kakaóport vagy kókuszreszeléket.

3 adagra osztottam be a desszertem, a rumos tej pedig veszettül feldobja az egészet.
Nyárra már megálmodtam egy receptet, amiben epret-babapiskótát(vagy tallért)-és vanília pudingot(vagy tejszín ízűt) fogok rétegezni.
1 adag tiramisu 123kcal-22,1g ch!



Jó étvágyat!

0 megjegyzés: