2011. február 16., szerda

RECEPT - Paradicsomos húsgombóc

Mielőtt leírnám a hozzávalókat két dolgot szeretnék még megosztani veletek.
Az egyik egy tapasztalat a darált pulykahússal kapcsolatban.
Egy dologban biztos vagyok: az életben többet nem veszek!
Darált pulykacombot vettem, de megbántam!
A rakott savanyú káposztába még ugyan elment, de amikor a paradicsomos húsgombócot csináltam azt hittem rosszul leszek.
Nem csak az illata, áhhh, ez nem illat volt, ez szag.
No szóval nem csak a szaga de az íze is borzalmas volt, így a kukában végezte.
Nem bírtam, bírtuk volna megenni.
Gyűlölünk kaját kidobni, ezt leszögezném és hatalmasat csalódtunk ebbe a termékbe...

A második nekifutásra már sertés húsból csináltam és itt jönne a második dolog, amit leírnék.
Nagy központokba már lehet kapni olyan darált húst, amire fel van tüntetve, hogy hány % zsírt tartalmaz.
Az alacsony zsírtartalmú drága (nekem legalábbis), aminek meg magasabb a zsírtartalma ugyan olcsóbb, de:
-magasabb zsírtartalma miatt magasabb az energia tartalma is,
-valóban azt eszem meg amit a papíron írnak???
Így jutottam arra az elhatározásra megint, mert hogy egyszer már írtam erről a blogomba:
-megveszem az egész sertéscombot, lehetőleg szép soványat, itthon eltávolítom róla a maradék zsírt és magam darálom le a húst.
Boltba akciósan sikerült kifognom szép sovány combot, 1kg húsból alig 10dkg zsírt távolítottam el róla (+ az inak), majd mint kiderült a kézi daráló mellett van gépi darálónk is, így pikk-pakk végeztem a hús előkészítésével.
Sikerült olcsón megúsznom és tényleg azt eszem, amit!

Hozzávalók a húsgombóchoz:
10dkg vöröshagyma 40-8
1 ek olaj 90-0
50dkg sovány darált sertéshús 815-0
10dkg rizs 344-77
1 tojás 70-0
só, bors, pirospaprika
Ö:1359-85

Elkészítés:
A vöröshagymát teflon edénybe pici olajon megpirítottam, majd hozzáadtam a nyers húshoz.
A húshoz hozzáadtam 1 egész tojást, jól megmosott rizst és a fűszereket: sót, borsot, pirospaprikát!
Felraktam egy nagyobb edényt a tűzre és már jó előre vizet forraltam benne, amikor felforrt a víz visszavettem a lángból épp hogy gyöngyözzön, majd a darált húsból gombócokat formáltam és beledobtam a vízbe, puhára főztem.
Hogy biztos puha lett e a gombócom én mindig kiveszek egy darabot és villával kettényomom, kóstolóm.
Ha jók a gombócok kiszedem a vízből őket és félre rakom.
A vizet ne öntsük ki!
Keverjünk hozzá paradicsompürét, én 3 kicsi konzervet használtam (egyenként 35gr), majd 2 evőkanál keményítőt kevés vízbe feloldottam és azzal sűrítettem be a paradicsomos vizet.
Sóval és édesítővel ízesítettem.
Ha ez is kész akkor rakjuk vissza a gombócokat a paradicsomszószba!

Szósz:

3 konzerv paradicsom, kicsi 210gr 49-9
2 ek (kb 4 dkg) keményítő 139-28
só, édesítő
Ö:188-37

Összesen 12 gombócom lett és nem kicsik!
1 gombóc:114-7, 1 adag szósz (6 adagra osztottam) 32-6!
Egy étkezésre 2 gombócot és pici szószt számoltam, így egy adag 260-20!!!


Jó étvágyat!

0 megjegyzés: