2011. március 20., vasárnap

Ó happy day!

Annyi, de annyi mindent kéne írnom, hogy azt sem tudom hol kezdjem.
Most vagyok túl az ebéden, gyorsan megpötyögök mindent és irány tornázni!

Hoztam két receptet is, az egyik a francia salátám töltött tojással és tormás sonkatekerccsel.
A másik pedig zablisztes piskóta kocka öntettel.

Első körben jöjjön a "hidegtálam" alá light:

Francia saláta hozzávalók:
40dkg mexikói saláta alap (fagyasztott) 204-52
1 kefír 90-7
150gr linessa natúr joghurt 59-6
pici mustár 15-2
só, bors, édesítő
Ö:368-67

Töltött tojás:
6db kemény tojás 420-0
pici mustár 15-2 (1 ek nem kell, de ízlés szerint)
5 szelet light szalámi 55-0
pici kefír-natúr joghurt öntet a francia saliból, csak hogy lazább legyen a töltelék
só, bors
Ö:490-2

Tormás sonkatekercs:
20dkg gépsonka 312-1 (vagy bármilyen más sonka, lehetőleg kocka alakú, ez kb 12 szelet)
10dkg kenhető sajt, lehetőleg light 300-2
2dkg, kb 1 ek. ecetes torma 50-10
pici bors és szintén egy kis kefír-njoghurt öntet a töltelék lazításához
Ö:662-13

Töltött tojás adagja:
12db töltött tojás lesz ebből az adagból, így fél tojás: 41-0, megjegyzem nagyon pici "S" méretű tojásokról van szó sajnos.

Tormás sonkatekercs adagja:
12db sonkatekercs lett, ebből 1 töltött sonkatekercs:55-1

Francia saláta adagja:
6 adagra osztva, 1 adag 61-11

Elkészítés lépésről lépésre:
Vegyünk elő egy jó nagy tálat.
Ebbe kerül a pohár kefír, natúr joghurt, amit kézi habverővel jól elkeverünk.
Ízesítsük sóval, borssal, pici mustárral esetleg kis citromlével is.
Ebbe kerül bele az előzőleg puhára főzött és lehűtött francia saláta vagy mexikói zöldség alapunk.
Semmi más dolgunk nincs a salátával, mint hidegre tenni.
(Esetleg vegyünk ki 2-3 evőkanál kefír-natúr joghurt keveréket későbbre, amikor a töltelékeket fogjuk készíteni jól jön a "lazításhoz".)

Töltött tojás:
Én 6 db tojás keményre főztem, félbe vágtam őket és egy kisebb tálba kiszedtem a tojások sárgáját.
A sárgáját villával összetörtem, mustárral, sóval, borssal ízesítettem, adtam hozzá 5 szelet apró kockára vágott Dulano light szalámit (Lidl-s) és mivel elég kemény volt a töltelék ezért egy kis kefír-joghurt keverékkel lazítottam.
Majd fogtam és szépen visszatöltöttek a tojás sárgáját a fehérjébe.
Kész is, mehet a hidegre.

Tormás sonkatekercs:
Tömlős kenhető sajtot kinyomtam egy tálba, kb 1 ek tormával ízesítettem, de a mennyiség mindig szerintem a saját szájízünk szerint változik.
Sót itt elhanyagoltam, inkább kis borsot tettem még hozzá és pici kefír-joghurtot, hogy könnyebben tudja vele bánni.
Fogtam egy szelet sonkát, olyan másfél kávés kanál adagot egyik végébe eloszlattam és feltekertem.
Semmi más dolgom nem volt vele, így elő a salátás tál, és gusztusosan egymásra pakoltam a finomságokat.
Én úgy szoktam, hogy a tál aljába rakok egy kis salátát, majd rá a töltött tojás még kitölti a tál alját.
Tetejére a többi francia saláta, majd legfelülre ha maradt tojás akkor azok kerülnek és szépen sorba tormás sonkatekercsek, próbáljuk esztétikusan elrendezni őket.

Ha a főzési időket nem számoljuk 30 perc alatt kész az egész.
Én egy éjszakát hagyom állni, hogy összeérjenek az ízek.
Tk toast kenyérrel vagy abonettel vagy csak simán lehet fogyasztani.


Második fogás nyafogás :-).
Viccet félre téve, jöjjön a zabpiskóta eperöntettel:

Hozzávalók:
15dkg zabpehelyliszt 597-107
5db kisebb tojás 350-0
2 ek édesítő
1 cs sütőpor 10-2
12 ek víz
csipet só, de ez elhagyható
Ö:957-109

Öntet:
1 cs 37g Tesco epres pudingpor 41-8 (természetesen bármilyen más ízűre lecserélhető)
3 dl 1.5% tej 150-15
3dl víz
2 ek édesítő
Ö:191-23

Piskóta kb. 6 adagra simán kifér: 160kcal-19g ch, én egy kisebb méretű tepsibe raktam bele, amit előzőleg sütőpapírral kibéleltem.
Puding mellé szintén 6 adagra osztva (de szerintem több is kijön belőle): 32kcal-4g ch!

A piskótát úgy készítjük ahogy szoktuk.
Tojásokat szétválasztjuk, fehérjéből kemény habot verünk, a sárgáját az édesítővel és 8 ek vízzel is habosra vertem, mert a sütőporos liszttel elkavartam.
Igen ám, ez az egyveleg olyan kemény volt, hogy hú meg ha, így a lisztes keverékhez adtam még kb 2-4 ek vizet, lágyabb állagú lett, de nem folyós!
Csak ezek után kavartam össze óvatosan a fehérjével és tettem a kibélelt tepsibe.
Meleg sütőben addig sütöttem amíg a tűpróbánál már nem ragadt a tészta.
Megjegyzem első 10-15 percben ne nyissuk ki a sütőt!

A pudingot is hagyományos módon készítettem, csak kis vizet adtam a tejhez egyrészt hogy spóroljak a kalóriákkal másrészt hogy öntet lévén hígabb pudingot kapjak.


Tálalás:
Eszembe jutott, hogy van nekem még narancs-alma diétás lekvárom.
Fogtam egy kockát a piskótából, kivágtam, majd széltébe félbevágtam az adagom, kentem rá kis lekvárt, kb 1 evőkanálnyit.
Vissza a teteje és úgy öntöttem le egy adag pudinggal.

Így 1 adag öntetes piskóta 191kcal-23g ch plusz az 1 ek diétás lekvár, ami 10-15kcal és 2-3g ch lehet.


0 megjegyzés: