2010. június 15., kedd

Alone

Végre kicsit egyedül.
Hosszú ideje mindig mellettem volt valaki, most végre totál egyedül vagyok, tudom bömböltetni kicsit a zenét, magamra is figyelek, majd veszek egy habos fürdőt, jól ellazulok.

Mai napom eddig nagyon jól alakul, korán keltem, gyors reggeli és egy isteni kávé utána pedig rohanás az autó alkatrész boltba, kipufogónk beadta az unalmast, cserés a drága és mélyen a zsebünkbe kellett nyúlni, így lehet hétvégén nyista Dunaújváros.

Mai menüm, reggelim:
4sz tk toast 230-41
4sz szalámi light 50-0sajt 80-0
kávé 50-5
Össz.:410-46

A kipufogó után pedig nekiálltam főzni.
Már régóta érlelődött bennem egy recept, oh, nem is, rosszul fogalmazok, már régóta leakartam lightosítani egy receptet.
Nagymamám isteni rakott káposztáját szerettem volna úgy megfőzni, hogy az diétás, illetve könnyen beilleszthető legyen az étrendembe.
Íme a receptem:

Hozzávalók:
80dkg savanyú káposzta 160kcal és 24g ch
50dkg darált hús (lehetőleg minél soványabb) 750 kcal-0g ch (fél kg sovány sertéscombból saját darálás)
10dkg rizs 350kcal-78g ch
10dkg hagyma 40kcal-8g ch175g tejföl, lehetőleg zsírszegény 237kcal és 7g ch
1evőkanál olaj 90-0
Összesen:1627kcal és 117g ch

Elkészítés:
Először vegyük a savanyú káposztát, felezzük el, egyik felét mossuk ki alaposan, majd keverjük össze az egész adagot, rakjuk egy lábosba, öntsünk vizet rá (ne lepje el teljesen) majd pici vegeta és bors rá, fedő alatt főzzük puhára.
A hús elkészítése sem nehezebb.
Én egész sertés combot vettem, melyet itthon átnéztem, gondosan leszedtem róla a felesleges zsírt, majd magam daráltam, lehet pulyka darált húsból is csinálni, akkor nincs ennyi macera vele.
Egy evőkanál olajon megpirítottam a kockára vágott hagymát, amit tűzről lehúzva megpirospaprikáztak, hozzáadtam a darált húst, só, bors, mindezt vízzel felöntöttem és visszatettem a gázra.
Puhára főztem, végén az ízt ellenőriztem, lényegében egy pörköltet főztem darált húsból, de mindenki a saját szájíze szerint ízesítse.
Végül a rizs, hogy ez is "light" legyen, 10dkg rizst vegetás vízbe főztem ki, majd leszűrtem.
Készen is vannak a hozzávalók.
A rakás:
Fogtam a legkisebb tepsit itthon, szemmértékkel ketté osztottam a káposztát, egyik felét a tepsi aljára helyeztem, erre az adagra jött a 10dkg rizs, szépen elterítve a káposztán.
A rizs rétegre helyeztem a darált húst, amit szintén gondosan elterítettem.
Végül ezt az egész halmot lezártam a másik adag káposztával, amit egy kis doboz 12%os tejföllel locsoltam meg.Mindezt sütőbe tettem és kb. 20-25 percig sütöttem.

Számokban mindez összesen 1627kalória és 117g ch.
Főzés előtt úgy számoltam, hogy 4 adagra osztottam be, ami annyit jelentett, hogy egy adag 418kcal és 29,25g ch.
Igen ám, de ez szemmérték volt a tepsihez viszonyítva és ha mindezt 4 részre osztanám egy adag egy díjbirkózónak is sok lenne.Így szemmértékkel 6 részre osztom (így is egy hatalmas emberi adag) , számokban pedig 272kcalra és 19.5g ch-ra jön ki, ami valljuk be, nem sok.
Egy leves előtte, vagy utána valami kis gyümölcs simán belefér, esetleg mellé 1-2 sz tk toast.
Bevallom én két szelet abonettel ettem.
Most pedig a beígért képek, jó étvágyat és kellemes napot kívánok mindenkinek!


Már egy adag hiányzik, ebből is látszik, mennyi az annyi...



Felülről is csodaszép (és nagy) látvány


Talán kivehetőek a rétegek.
Jó étvágyat!

0 megjegyzés: