2010. június 11., péntek

Receptajánló

No három nap sztrájkolás utána végre valahára ma főztem.
Tegnap említettem az új kedvenc műsorom, nos, kiválasztottam egy recepte a linkelt oldalról és voálá, elhoztam a konyhámba és nektek.

Natúr csirkemell sárgarépa főzelékkel!
(linkre kattintva eljutsz az eredeti recepthez)

Leszögezem, nem változtattam sokat a recepten!

Hozzávalóim a sárgarépa főzelékhez:

80dkg sárgarépa (én friss egész répát vettem, de kapható a fagyasztott változat is, ami gyönyörű kockára van aprítva, ha ezzel készíted sokkal gusztább lesz a főzelék, de erről lejjebb írok)
5dkg hagyma1dl
1.5%os tej
2dkg liszt (én Graham lisztet használtam)

Szóval a répa, megpucoltam, megmostam, aztán fogtam egy jó éles kést, egy vágódeszkát, nekiestem az első répának, mondván mint a profik, megmutatom én hogy kell szép kockára vágni.
Ezzel a lendülettel levágtam egy darabot a bal kezem hüvelykujjából.
Remekül indult a főzés, de pár perc önsajnálás után, no meg pityergés után (csillagokat láttam), párom gyorsan elsősegélyben részesített én pedig bekötött kézzel folytattam a főzést...
Ha bátor vagy és nem vagy olyan kétbalkezes mint én, akkor szép kockára lehet vágni a répát, ne picikre, olyan jó közepes darabokra.
Ha nem vagy bátor, vegyél mirelit kocka répát és garantáltan megmarad az ujjad, múltkor egy csomag 450g volt olyan 175ft, tacskóban.
Elkalandoztam, fenébe.
Megpucoltam egy kisebb hagymát és a répával együtt bő vízzel felraktam főni.
A vízbe raktam só helyett egy kis vegetát, nem rontja el!
Ha megpuhult a répa szűrjük le, de ne öntsük ki a vizet amibe főtt.
Az egészet felezzük meg és az egyik részt (40dkg-t) turmixoljunk le (ahhoz hogy a turmix rendesen vigye nekem kis lé kellett hozzá, azért írtam, hogy ne dobjuk el), ha nincs turmix, akkor botmixer, ha nincs botmixer akkor passzírozzuk le.
A leturmixolt részt rakjuk vissza egy edénybe és tegyük fel a gázra.
Közbe fél deci tejet 1 evőkanál (nem púpos) liszttel keverjük ki és öntsük bele a melegedő turmixolt répába, adjunk alá egy kis kakaót (nem port, hanem vegyük nagy lángra) közbe kevergessük.
Ha felforrt dobjuk hozzá a maradék rész kockára vágott répát és készen is vagyunk.
Persze ellenőrizzük az ízt, sótlan e vagy sem, ízlés szerint ízesítsük.

Hozzávalók a husihoz:

30dkg csirkmellem volt
1 evőkanál olajom
só, bors, csirkefűszer (nincs borsikafűm, ahogy az eredeti recept írja, sose használtam)
teflon

Jól ismert módszer, szeletekre vágott mellett befűszerezem, és egy evőkanál olajon megkapattam.
Hogy meg is följön útközben ráöntöttem egy kicsit abból a léből, amiben a srépa főtt.
Miután megpuhult kicsit pirítottam rajta, szép színe legyen.
Hát köböke ennyi, semmi extra, viszont az íz, hajjj, második kedvenc kajám lesz már látom.
Tudni kell, hogy imádom a répát, egyik kedvenc zöldségem, oda vagyok érte, így nagyon örültem ennek a receptnek.

Tálalás:
Tányérra szedünk egy adag főzeléket és ráhalmozzuk a mellett.
Én úgy konkrétan felcsíkoztam, hogy ne kelljen bénáznom kajálás közbe a késsel, tudjátok, hadirokkant lettem.

És mindez számokban:
80dkg répa 280-64
5dkg hagyma 20-4
1dl tej 50-5
2dkg liszt 72-14.6
30dkg csirkemell 330-0
1ek olaj 90-0
fűszerek elenyésző
Összesen:842-87,6Főzelék 422kcal és 87.6g ch Csirkemell 420kcal és 0g ch

Csirkemellnek a felét ettem 210kcal és a főzeléket szemmel három részre osztottam, így egy adag 140kcal és 29.3g ch (de most mondom, hogy ez sok, simán lehet ebből a mennyiségből 4szer-5ször enni).
Egész adagom:350,6kcal és 29.3g ch! és megjegyzem, isteni finom!


Jó étvágyat!

0 megjegyzés: