2011. március 6., vasárnap

U1 kókuszgolyó

Nem vagyok egy Norbi fan, de néha olvasok tőle jó ötleteket vagy éppen recepteket.
Így esett meg velem, hogy két-három napja a klubban megláttam egy klassznak ígérkező nassit.
Már egy jó ideje valami kókuszos finomság után vágyódtam, odáig meg vissza lettem volna egy falat kókuszos tekercsért vagy golyóért, de hát lightos verziót még nem találtam...

Ellenben itt van Norbi receptje, ami elsőre kissé bizarrnak tűnt, de a végeredmény mennyei.
Furi volt, hogy almával kell összeállítani a tésztát, meg persze hogy bármiféle darált keksz helyett zabpelyhet kell hozzáadni.
Zabpehely, virult a fejem, mert azt hittem van itthon, de benyaltam szó szerint, mert csak korpám volt, de!
Mennyei korpával!!!
Már alig várom, hogy megint készítsek és torkoskodjak.
Ötösével eszem, nekem 34 db golyóm lett abból az adagból amit majd leírok.
Maga a golyóba 8dkg kókuszreszeléket raktam, 2dkg-t hagytam a forgatásra.
A 6-8 csepp rumaroma helyett meg fél ampullát használtam, imádom a rumos ízt.
Tényleg csak ajánlani tudom ezt a receptet!!!

Hozzávalók:
10 dkg zabpehely (nekem zabkorpám volt itthon)
30 dkg alma
10 dkg kókuszreszelék
2 kávéskanál natúr kakaópor
6-8 csepp rumaroma
folyékony édesítő
őrölt fahéj
meggy (elhagytam, ez sem volt itthon)

Elkészítés:
A meghámozott, finomra reszelt almát gyúrd össze a zabpehellyel, add hozzá a natúr kakaóport, az édesítőszert, a rumaromát, a fahéjat és a kókuszreszelék kétharmadát
Ezután pihentesd egy kicsit a masszát folpackkal letakarva, hogy a különböző ízek harmóniává érjenek össze. (Ennek csak egy hátránya van: reggel kezdődhet
a gyanúsítgatás, hogy ki torkoskodott bele. . . )
A süti végső formáját úgy nyeri el, hogy vizes kézzel diónyi golyókat formálsz belőle
(belsejébe tehetsz egy-egy szem meggyet is), amelyeket aztán meghempergetsz a maradék kókuszreszelékben.

Számokban:
10dkg zabkorpa 368-68,5
10dkg kókuszreszelék 620-6
30dkg alma 90-21
5gr kakaópor, natúr 20-5
édesítő
rumaroma
fahéj
Összesen:1098-100,5

34 db golyót sikerült megformáznom, így egy golyó 33kcal és 3g ch!

0 megjegyzés: