2011. március 6., vasárnap

Zárás

Mielőtt elmegyek vacsorát gyártani még leírom a madártejem receptjét és feltöltök két képet az ebédemről.
Ó, meg persze elszámolom a napom, és így megtudom mi maradt estére...
...vagyis mennyi!

A madártej lightosan, hozzávalók:

1 liter tej (zsírszegény, 1.5%-os) 500-50 (felfelé kerekítve)
4 db tojás 280-1
1 csomag vaníliás cukor 31-8
1 csomag vanília pudingpor 40-7,7 (Tesco puding, 37.5gr)
1-2 ek édesítő ízlés szerint
csipet só a fehérjéhez de ez elhagyható (én azért raktam bele, mert áll. keményebb lesz tőle a hab)
Ö:851-66,7

Elkészítés:
8 dl tejet felraktam melegedni, közbe a tojásokat szétválasztottam.
A sárgáját csomómentesre kevertem a maradék 2 dl tejben a vanília pudinggal, v.cukorral és édesítővel.
A fehérjét csipet sóval kemény habbá vertem, majd a forró tejbe beleszaggattam egy evőkanál segítségével.
Kb. fél percig főztem őket, majd fordítottam rajtuk, amikor pedig készre főttek kivettem őket egy tálba (talán ez a legnehezebb részre, érzéssel kell csinálni, te is látod majd rajtuk amikor "megfőttek").
Mikor kiszaggattam az összes galuskát én a tűzről lehúztam a tejet és nagyon lassan elkezdtem belecsurgatni a tojásos pudingos tejemet, közbe habverővel kevergettem.
Amikor pedig elfogyott a "nyers hozzávaló" vissza a tűzre és addig kevertem amíg be nem sűrűsödött az egész, végül abba a tálba öntöttem a madártejet amibe a fehérje habokat raktam, igen, ráöntöttem és kész is.
Kis tálakba tálaltam, 1-1 fehérjehabbal.

Sajnos ez már a maradék, sokkal szebb habocskáim voltak...
Most pedig a számokról:
Amikor kiszámoltam és próbáltam osztani-szorozni én 6 adagra osztottam be az egész tálnyi adagot, így egy adag 141kcal és 11g ch.
Viszont szerintem többször ettünk belőle, simán kijön 8 adag is, már ha be tudod osztani ezt a mennyei finomságot! :-)

Ebédemről pedig annyit, hogy csirkefalatokat ettem a kedvenc köretemmel, light francia saláta alappal:

A mindkét étel elkészítése pofon egyszerű.
Pár szóban:
-a csirkemellet felkockázom vagy csíkozom, egy tálban befűszerezem.
Én általában chiliport, gyros fűszert, szárnyas fűszerkeveréket, sót, borsot, esetleg valamilyen zöldfűszert használok, attól függ mit találok itthon.
Van hogy sót, borsot nem is használok, mert pl a szárnyas fűszerkeverék már tartalmazza és nem akarom túlsózni a falatokat.
Aztán fogok egy jó teflon edényt, felmelegítem, beledobom a husikat, addig forgatom míg kifehéredik és felöntöm annyi vízzel ami éppen ellepi.
Mivel csirkehúsról van szó így hamar megpuhul, ált. elég egy "felöntés", mire elfő a víz addigra a hús is megpuhul.

A francia saláta alap:
Én francia salinak hívom, de lehet semmi köze hozzá, főleg, hogy a zöldségek benne mexikói zöldségkeverékek.
Kukorica, zöldborsó és répa kocka, ezek a kedvenceim.
Eddig még nem találtam olyan francia saláta alapot amibe ne raktak volna paszternákot, sajnos én azt nagyon nem szeretem...
A mexikói keveréket enyhén sós vízben megfőzöm.
Egy kefírt és egy natúr joghurtot összeborítok, sóval, borssal, mustárral, citrommal, édesítővel ízesítem.
A főtt zöldségkeveréket beleborítom, jól elkavarom és hűtőben pihentetem egy picit.

Mai napi étrendem pedig vacsora nélkül:
Reggeli:
1 kávé 50-5
4sz abonett 80-16
8sz light szalámi 88-0
2dkg sajt 80-0
retek 5dkg 8-1
10dkg paradicsom 22-4
Ö:328-26

10órai:
5db kókuszgolyó 165-15

Ebéd:
10dkg csirkehusi párolva 105-0
1 adag franciasali light 125-20,5
madártej ? 141-11
Ö:371-31,5

Uzsonna:
1 adag saláta 55-10

Eddig:919-82,5

No, hát maradt 281kcal a vacsira, a ch az ch, annyit már nem eszek...
Az a baj, hogy fogalmam sincs mit egyek...

Vacsora:
1 natúr joghurt 90-7
1 adag gyümölcs saláta 51-10
4 db kókuszgolyó 132-15
Ö:273-32

Így a zárásom:1192-114,5

Mozgás ma volt, nem úgy mint tegnap, Rubint Réka Add önmagad felsőtest programját csináltam, nagyon tetszett és 30 perces!!!

0 megjegyzés: