2010. július 31., szombat

Recept-ajánló: Bundás alma

Egy ideje herótom van a hústól.
Minden nap valami husisat ettem, köszöntem szépen elég volt, most valami másra vágytam.
Legyen valami új, legyen valami finom, édes és könnyű.

Bundás alma fahéjas, ízes joghurttal:

Hozzávalók:
Fejenként számoljunk egy egész almát, amit megmosunk, megpucoljuk, kimagozunk és karikára felvágjuk.
A legjobb a savanykás alma, nekem édeskés volt itthon.

A bunda:
10dkg graham liszt 305kcal-60.2g ch
1 kávéskanál sütőpor 10kcal-2.2g ch
1 tojás (s-es volt itthon) 70kcal-0g ch
hideg víz
fahéj, édesítő

Ebből a hozzávalókból csináljunk egy palacsinta tésztához hasonló egyveleget, ne legyen túl sűrű, ne legyen túl híg.

Semmi más dolgunk nincs mint a felkarikázott almát belemártogatni, lecsöpögtetni és teflonba (akár olaj nélkül, nekem sikerült) kisütni.

"Mártásnak, öntetnek" natúr joghurtot ajánlom.
Én egy natúr joghurtot használtam fel, két részre osztottam, az egyikbe részbe fahéjat (púpozott késhegynyit) és édesítőt (ízlés szerint) raktam, a másikba diétás Linassa epres lekvárt (2 kávéskanállal).

Hűtve tálaltam, az egész adag 80dkg almából, bundástól, joghurtostól 722.5kcal és 125.3g ch.
4 főre bőven el lehet osztani, így egy adag 181kcal és 31.4g ch.

Én húsleves után ettem, "főételnek", a család többi tagja a krumplis tészta (Óhh, anyám, nyamm) után ette desszertnek.

Kép sajnos nincs, mert elfogyott mire lefényképeztem volna...
...de biztos fogok még csinálni, mert nagyon de nagyon finom!

0 megjegyzés: