2010. július 28., szerda

Recept-ajánló: Cukkini krémleves

Bevallom kétkedve vágtam ma neki a főzőcskézésnek.
Cukkinit csak rántva ettem eddig, abból is a lightos formában, sütőben kevés (spriccelt) olaj hozzáadásával.
Viszont a kertemben rengeteg cukkini terem és gondoltam nem mind rántva kéne elfogyasztani, vigyünk egy kis színt a repertoárunkba.
Így esett a választásom a NoSalty oldalon (igen, ezt az oldalt is szoktam látogatni, csuda jó receptek vannak rajta) talált Cukkini krémlevesre.
Változtattam a recepten, mert az eredeti reci szerint tejszínt kell a turmixhoz hozzáadni, igen ám, de egy oda a diéta...
Szóval tejszín helyett kefírt adtam a "péphez" és tárkony (bevallom még sose használtam tárkonyt és nem is volt itthon) helyett a jó öreg leveskockát használtam.

Az én receptem, számokkal:
70dkg cukkini 210kcal-37.5g ch
10dkg vöröshagyma 40kcal-8g ch
4 gerezd fokhagyma kb. 2dkg 30kcal-6g ch
1 evőkanál olaj 90kcal-0g ch
2 db tyúkhúsleves kocka (igazi a zöldségleves kocka lett volna, de nem volt itthon) 10kcal-0g ch
150g kefír ~ 100kcal-7g chÖsszesen: 480kcal és 58.5g ch
Elkészítés:
Olíva olajon megpirítottam az apró kockára vágott vöröshagymát, tűzről levéve hozzáadtam a reszelt fokhagymát (jobban szeretem reszelni, mint átnyomni a fokhagyma nyomón, egy csomó beleragad...utálom tisztítani...), valamint a megpucolt és kockára vágott cukkinit (magokat benne hagytam), felöntöttem vízzel, hozzáadtam a leveskockát, kicsit borsot és fedő alatt puhára főztem.
Elővettem a turmixgépet, a cukkinit leszűrtem (lét nem öntöttem ki, félre raktam), összeturmixoltam, felöntöttem a levével, se nem sűrű, se nem híg állagot kavartam ki.
Hozzáadtam a kefírt és kóstolás után adtam még hozzá egy pici sót, borsot.

Kétkedtem, komolyan, nem gondoltam volna, hogy ilyen finom levest lehet készíteni a cukkiniből, elvégre egy tökféléről van szó...
Bátram ajánlom mindenkinek, aki egy kicsit is szereti a zöldségféléket.
Én melegen ettem, 1 szelet tk toasttal, pirítóssal még finomabb lett volna, de arra már nem volt időm.

Kalóriába pedig ha 4 adagra osztod benne (szerintem ennyi a minimum mert tényleg sok van belőle) 1 adag: 120kcal és 15g ch, mellé az 1 szelet tk toast 50kcal-5g ch.


Jó étvágyat kívánok hozzá!

2 megjegyzés:

devilCat írta...

Szia!

Köszi a receptet :) Imádom a cukkinit, de amióta elkezdtem számolni a kalóriát, nem igazán fér bele a diétámba (főleg rántva fogyasztottuk) a nyál összefutott a számba a leves láttán, tuti hogy kipróbálom :) Én szívesen veszek bármilyen diétás cukkini receptet. (persze más diétás receptet is)
Üdv: Zsuzsi

GreenTea írta...

Nagyon örülök, próbáld ki, tényleg finom.
Én kétkedve álltam neki, mert tök féle lévén hajj milyen lesz, de nem csalódtam benne, sőt egyik kedvencem lett.
Tervezek még egy szendvicskrém recept "le lightosítását" is, csak még kell pár nap a kertben pihegő cukkiniknek.
Köszönöm, hogy olvasol!
Kitartás!