2010. július 29., csütörtök

Recept-ajánló: Laza napra könnyű pizza

Előre szólok, nem lesz extra alacsony kalória és szénhidrát tartalmú, viszont könnyen beilleszthető a diétába (legalábbis nekem), nem fehér lisztes ételről van szó, és ügyelünk az egészségünkre is.

Laza napra könnyű szalámis pizza. :-)

Hozzávalók a tésztához:
1 cs porélesztő 24kcal-1.8g ch
1/2dl tej (nekem 2.8%-os volt itthon) 28kcal-2.4g
csipet cukor (tényleg egy csipetke) 10kcal-5g ch
5dkg graham liszt 152.5kcal-30.1g ch
1/2ek olíva olaj 45kcal-0g ch
só, langyos víz
Össz.:
259,5kcal-39,3g ch

Elkészítése:
Pici langyos tejben megfuttatjuk az élesztőt ebbe kell a csipet cukor, hogy beinduljon a láncreakció. :-)
Addig egy tálba kimérjük az 5 dkg lisztet, nekem graham lisztem volt itthon, azt használtam, belecsöpögtettem fél evőkanál olíva olajat, plusz csipet sót az íz kedvéért.
Óvatosan elkezdtem összeállítani a tésztát, lassan hozzáadtam a megkelt élesztőt, keverem-kavarom és hogy jól összeálljon ( ne legyen ragadós) hozzáöntöttem még egy kis langyos vizet.
Ezt a tésztát lefedve meleg helyen kelesztettem még egy kicsit.

Addig megcsináltam a paradicsom szószt.

Hozzávalók a szószhoz:
1/2ek olíva olaj 45kcal-0g ch
5dkg hagyma 20kcal-4g ch
12dkg paradicsom 26.4kcal-4.8g ch
fűszerek (lehet pizzafűszer-Kotányi, nekem ezt volt itthon, de nagyon finom a szárított bazsalikom és oregánó is)
Össz:91,4kcal és 8,8g ch

Elkészítése:
Első körben forraltam vizet, fél pillanatra beledobtam a parapicsát, hogy könnyen lehúzzam a héját, majd apró kockára vágtam.
Elő a jó öreg teflonom, abba zutty bele egy csepp olíva olaj és a kockára vágott hagymát megpirítottam rajta, majd hozzáadtam a paradicsomot, pici vizet alá öntve addig főztem amíg a paradicsom teljesen el nem főtt.
Végül sóztam, borsoztam, pizzafűszert adtam hozzá.

Feltétek:
4 szelet Dulano márkájú (Lidl-ben kapható) light szalámi 44kcal-0g ch
pár szem csemege kukorica (párom hagyta ott tegnapról arról morzsoltam egy keveset) 20kcal-3g ch (alig mozdult a mérleg, hasra ütés szerű a szám)
2 dkg sajt (de nem volt ennyi) 80kcal-1g ch
Össz.:144kcal és 4g ch

Pizza összeállítása:
Fogtam egy nagy tepsit, kibéleltem sütőpapírral, majd a kezemmel elkezdtem a levegőben széthúzni a tésztát, óvatosan, lehetőleg kerek formájúra.
Mikor kellő vékony lett és persze nagy :-) megkentem a házi paradicsom szósszal, felpakoltam rá a szalámit, pár szem kukit, reszeltem rá sajtot és sütőben 4-es fokozaton olyan 15 percig sütöttem (tű próbával ellenőriztem a tésztát).

Az egész pizza 494.9kcal és 52.1g ch.
Szép nagyra sikeredett és finomra.
Be tudtam illeszteni a mai étrendembe.
Reggelire
4 sz abonettet ettem 60-12,4
1 csípős paprikás maci sajttal 98-1,8
4 sz light szalámit mellé 44-0
ecetes-cukros uborka salival (lét nem ittam, ubit leszűrtem, remélem ez is számít valamicskét) cirka 100-20g ch (cuki miatt számolok ennyit)
+1 kávéka 50-5

Összesen a reggelim 352kcal és 39.2g ch

Tízóraim még egy kávé 50-5.

Ebédem a pizza kerekítve 500kcal és 52.1g ch, tehát eddig 902kcalt és 96.3g ch-t ettem.

Uzsonnám nem lesz szerintem, sok vizet iszom, vacsira dinnyét, almát és őszibarackot tervezek, tehát este már csak gyümi lesz.

Azt hiszem megint jó kompromisszumot kötöttem magammal, eszem-iszom, jól lakok és nem mondok le semmiről... :-)

Képekben:

Így készült a szósz, így kelt a tészta.


Folyamatok sütés előtt.

Sütés után, jó étvágyat! :-)

0 megjegyzés: