2011. február 1., kedd

Diétás császármorzsa

Sose ettem még császármorzsát, képeken láttam, porcukorral és lekvárral tálalva, óh, azok az ínycsiklandó képek!

No de, ha már van diétás lekvárom és én megkívántam a császármorzsát akkor miért is ne csináljunk?

Nekem attól lett diétás a Császármorzsa, hogy:
1.nincs benne cukor,
2.kevés zsiradékkal készült,
3.diétás lekvárommal ehettem.
Biztos ezer és ezer módja van még a diétás recept elkészítésének, nekem így sikerült:

Hozzávalók 1 adaghoz:
4dkg liszt, nekem sima búzalisztem volt, de szerintem lehet zablisztből is készíteni (talán azzal még finomabb, a TvPaprikán nagyon dicsérték, amikor palacsintához használták) 139-26
1 pici tojás 70-0
édesítőszer ízlés szerint
1 dl tej 50-5
fél citromhéj reszelve (esetleg pár csepp citromlé)
20gr mazsola 59-13
zsiradék: pár csap olaj, vagy egy kiskanál light margarin 45-0
Ö:363-44

Elkészítése:
A tojásunkat megmossuk és szétválasszuk.
Én végig robotgépet használtam: a sárgáját összedolgoztam az édesítőmmel, a tejjel és hozzáadtam a lisztet, kb fél percig dolgoztattam a masszát a géppel és a legvégén a mazsolát elkevertem benne.
A fehérjét csipet só hozzáadásával keményre vertem és a másik keverékbe óvatosan elkevertem benne.
Elővettem a jó öreg teflonom, egy csepp olajat (fél evőkanál bőven elég) forrósítottam benne és beleöntöttem az egész adag masszám.
A "falapáttal" tologattam, nyomkodtam, bőven 15 percig dolgoztam rajta még jól, de nagyon jól megsült a morzsám.
Azt mondják akkor a legjobb ha kicsit oda is kapatjuk, nagyon is IGAZ!
No ne vigyük túlzásba, de szép sötétbarnára süssük.

Én porcukor nélkül a házi diétás alma-narancs lekvárommal ettem, 2-3 nagy evőkanállal szedtem mellé.
+50-60kcal és köbö 10-15g ch!
Képekben:


Kb. 400-410 kalória és 55g ch!

0 megjegyzés: