2011. május 23., hétfő

Ronda, de finom

Sosem szoktam mesébe illő neveket adni a sütiknek, de ma szerettem volna Tökéletes epresnek elbecézni a nassolni valóm.
Ehhez képest, olyan mint a Choccito, ronda, de finom.
Állagra mennyei, ízre isteni, de kinézetre, jajj szegénykém.
Pedig felülről még valahogy kinézett, de megfordítva...
Noss, jöjjön a recept:

Első körben fogjuk egy kisebb tepsit, béleljük ki sütőpapírral, majd szórjuk bele a gyümölcsöket.
Én 20dkg epret és 10 dkg cseresznyét használtam, a cserkót természetesen kimagoztam és minden gyümölcsöt alaposan átmostam.
4 evőkanálnyi (púpos) zabpelyhet langyos vízbe áztattam, 1 evőkanálnyit pedig kávédarálóban ledaráltam, majd összekevertem 1 evőkanál cappucino porral, fél csomag sütőporral és 1 evőkanálnyi (nem púpos) sima liszttel.
4 tojást megmostam, elválasztottam.
A fehérjéből kemény habot vertem, a sárgájához édesítőt adtam és vanília aromát.
A tojás sárgáját elkevertem a darált zabpehely és cappucinos keverékkel, majd utoljára hozzáadtam a kinyomkodott zabpelyheket is.
Legutolsó volt a fehérje, mintha piskóta lenne, óvatosan hozzákevertem és ezzel öntöttem le a gyümölcsöket.
Előmelegített sütőben jó 30 percet sütöttem.

Számokban:
4 ek zabpehely kb 8 dkg 282-47
1 ek zabpehely kb 2 dkg 71-12
1 ek sima liszt 2 dkg 74-15
1 cs sütőpor 8-2
1 ek cappucino por 90-8
4 tojás 210-1
édesítő és aroma
20 dkg eper 70-14
10 dkg cseresznye 63-14
Ö:868-113

Nekem 18 helyes darabra sikerült felkockáznom.
Tökéletes mellé egy kis vanília sodó, vagy éppen sima natúr joghurt.
Az eper már-már elkezdett karamellizálódni, szerintem lehet tovább is bent hagyni a sütőben, jó 45 percig és akkor tényleg tökéletes lett volna, de mivel először csináltam ilyet...
...nem mertem.
Nem feltétlen kell a zabpelyhet áztatni.
Legközelebb úgy csinálom, hogy a tojás sárgájába keverem a darált zabbal együtt és úgy hagyom állni 10-15 percig, aztán jön csak a fehérje.
Így talán nem lesz annyira habkönnyű a tészta és ropogósabbra sikerül.
(Megjegyzem a zabpelyhes muffinokat azért szeretem annyira, mert kívül ropogósak belül puhák...)

Képekben pedig:
Felülről guszta
Ilyen alulról
Szeletelve
és
végül kis natúr joghurttal:


1 kocka nekem 48kcal és 6g ch lett!

0 megjegyzés: