2011. január 27., csütörtök

Gulyás leves, meggyes muffin és amit akartok

Jelentem szörnyű napom van, már ami az evést illeti.
Állandóan ennék, főleg édes dolgokat.
A ciki az, hogy volt már reggelim, tízórai almám és 3 muffint is megettem, igaz cukor mentesek, de akkor is!

Mai ebédem gulyás leves lesz és muffin, de szerintem már muffin nem lesz...

Pár szó a gulyáslevesről, számokban is.
Mi kell hozzá: jó hús! Szerintem...
Mi nem szeretjük a zsíros húsokat, ált. sovány sertéscombot veszünk (marhát nagyon ritkán) és azt is alaposan átnézzük, lezsírozzuk ha van rajta.
Én így főzöm a gulyást:
-1 fej hagymát (jelen esetben 10dkg) apró kockára vágok és olajon (1 ek) megpirítom.
Ha üveges hozzáadok őrölt pirospaprikát (kb 1 ek) és a kockára vágott sovány húst (72dkg).
Felöntöm vízzel (jól ellepje), sózom, borsozom, őrölt köménnyel ízesítem, hozzáadok egy fél zöldpaprikát (kb 5 dkg) és egy paradicsomot.
A húst addig főzöm fedő alatt amíg majdnem meg nem puhul.
Addig tisztítok répát (30dkg), gyökeret (15dkg), mélyhűtőből van még karalábé (10dkg), zeller zöld és krumpli (30dkg), ezeket felszeletelem, a krumplit külön tárolom és kockázom.
Szóval amikor majdnem megpuhult a hús hozzáadom a zöldségeket és felöntöm sok-sok vízzel, megkóstolom, hogy milyen íze van (persze felöntés után újra kell ízesítenem).
Együtt puhára főzöm őket!
Csak a legvégén adom hozzá a krumplit, akkor amikor már minden puhára főtt.
Én kisebb kockákra vágom mindig a krumplit, így 8-10 perc főzés ált. elég neki.
Ha olyanom van vegetával ízesítem a levest és darált csípős paprikát is adok hozzá.

Számokban:
10 dkg hagyma 40-8
1 evőkanál olaj 90-0 (hidd el, ha szép kis kockákra vágod a hagymát több, mint elég ennyi olaj)
72dkg sertés comb sovány!!! 1174-3
10dkg paradicsom 20-4
fél zöldpaprika 10-2
30dkg sárgarépa 117-25
15dkg petrezselyem gyökér 44-9
10dkg karalábé 40-7
30dkg burgonya 270-60
Továbbá, ezek elenyésző kcal tartalmúak: zellergumó zöldje,só, bors, őrölt kömény, piros paprika!

Összesen:1805kcal és 118g ch.
Nos, ez egy hatalmas "vájling" adag.
Ha csak 10 adagra is osztom, akkor egy adag: 181kcal és 12g ch (felfelé kerekítve).
Ez ált. több adag szokott lenni, de inkább ennyit számolok.
Én kiszoktam szedni a tányéromból a krumplit, azt nem eszem meg, szóval...
A másik fontos apropó, sajnos nem tehetek se csipetkét, de nokedlit a levesbe, mert párom apja nem szereti, ezért mindig kimarad a levesből, helyette sok-sok kenyeret esznek.

Akárhogy is nézzük, nem rossz számok ezek egy ilyen tartalmas levestől, de feltétlen ügyelni kell a hús zsírmentességére és a hozzáadott olaj mennyiségére.
Szerintem ebbe az ételbe ez a titok.

A muffin esete:
Szeretem a muffint és már rég volt.
Nekem akartam megint krumplispogit sütni a gulyás után, se palacsintát, nem rég volt mindkettő (nekem meg persze tabu...).
Éppen ezért kerestem egy jó kis receptet, amit még én is büntetlenül (???) fogyaszthatok.
Ha nem is annyira light, de legalább cukormentes.

Hozzávalók:
15dkg Dana light margarin 338-0
3 egész tojás 210-1
folyékony édesítő, vanília aroma, 1dl tej 50-5.
A folyékony hozzávalókat robotgéppel összekevertem.
Egy másik tálba kimértem:
25dkg lisztet 860-176
1 cs sütőpor 10-2
1 mokkáskanál szódabikarbónát ?-?
Egész adag:1468-184

Az egészet összekeverem és egy sűrű massza lesz belőle.

Ebből az adagból nekem 21 db muffin lett, de!
A belevaló:
20dkg mirelit meggy 100-22
Kimagoztam és zutty bele: 1568-206
Egy muffinom így 75kcal és 10g ch.
Utolsó 6 db muffinba kakaóport kevertem és rumaromát, párom anyja kérésére.

Étrendem mára:

Reggeli:
1 kávé 50-5
1 danone activia citromos 125-18,8
2db vitaminos jó reggelt keksz 118-17
Ö:293-40,8

Tízórai:
1 alma 60-14

Tízórai2:
3 db sima muffin 225-30

Ebéd:
1 tányér leves 181-12

Eddig:759-96,8

Délután még jelentkezem...
...és ha nem felejtem el, hozok képet az ételekről...

0 megjegyzés: