2011. június 25., szombat

RECEPTAJÁNLÓ: Különleges husi

Itt vagyok, ragyogok, hoztam egy fincsi receptet, eredeti változat párom édesanyjáé, én csak az olaj mennyiségét csökkentettem le.

Hozzávalók a szószhoz:
20dkg hagyma 80-16
6 gerezd fokhagyma (20gr) 30-5
450gr kefír (3%os, Spar) 248-18
140gr paradicsompüré 30-6
1 kiskanál piros arany krém 15-3
(+ eredeti recept 1dl olaj, de ezt még ne számold 900-0)
Ö:403-48

Ennek a szósznak a harmadát vettem a kis jénaimba 135kcal-16g ch!

Fűszerek: vegeta (emiatt nem kell bele só), őrölt bors és majoranna ízlés szerint.

Hús kiválasztása: Eredeti recept bőrös csirkehúst ír, mi sose csináltuk így, hanem csirke mellet használtunk fel, csont és bőr nélkül szeletelve, srácoknak vagy sovány sertés combot vagy karajt.
Én a harmad adagomba 9 szelet, 32dkg sovány karajszeleteket raktam: 522-1.

Mint írtam az eredeti recept 1dl olajat ír, én az adagomba 1 ek olajat raktam, +90kcal és 0g ch, a többi, az ment a nagy jénaiba és abba raktam az 1dl olajat, így tudtam egy cseppet "lelightosítani".

Még egyszer, gyorsan, érthetőbben:
Tehát, a fenti szósznak a harmadát vettem:135-16, ehhez adtam az egy evőkanál olajat, 225-16.
Sovány karajt szeleteket raktam bele, 9 szelet, 32dkg: 522-1!
Egész adag kalória és ch tartalma: 747-17!

3 napra szeretném beosztani (szomb-vas-hétfő, nap 3-3-3 szelet husi), így egy adag:249-6!
Köretnek rizst és sültkrumplit ajánlok, de jó mellé a püré is.

Nekem Spar gazdaságos püréporom van, az pedig számokban a következő:
(Sárga doboz, Spar Kartoffel Püree)

100gr termékben 65kcal-11,3g ch van.
2 csomag van benne, egyenként 115gr, így egy csomag 75kcal-13g ch (ez négy adaghoz elegendő).
Egy csomagot fél liter vízhez és 2 és fél dl tejhez kell adni (vizet felforraljuk + csipet só, levesszük a tűzről, hideg tejet adunk hozzá és a port elkeverjük, állni hagyjuk).

Én múltkor fél csomag, 58gr port csináltam meg.
Most is ennyit csinálok meg, por értéke: 38kcal-6,5g ch.
Vizet nem kell számolni, a tej (1,5%-os), 125ml: 62kcal-6g ch.
Egész adag: 100kcal és 12,5g ch, de ritkán rakok bele egy mokkáskanál (5-6gramm) margarint is (+20-25kcal, ch nyista).
Ja igen, és valamikor ennek az adagnak a felét eszem meg, most majd meglátom hogy esik.

Savanyúságnak bármi megteszi, itthon van cékla és csemege uborka is, mindkettő édesítőszeres, így a cukorra megint nincs gondom.
A cékla házi, én termesztettem, az uborka gyári. :-)

Ó, a legfontosabb, az elkészítés:
Hagymát kockára vágjuk, a fokhagymát reszeljük, előveszünk egy nagy tálat, jénait ha lehet és abba keverjük össze a kefírt, a hagymákat, a paradicsompürét, fűszereket, olajat.
A husit ebbe a szószba tesszük és ha van időnk egy éjszakát hűtőben pácoljuk (mi már csináltuk úgy hogy nem pácoltuk egy éjszakát, csak simán bekevertük és egyből a sütőbe ment, úgy sem volt rossz).
Másnap semmi dolgunk, simán bevágjuk a sütőbe!
Könnyű, gyors, karcsúsító!

Képet majd hozok, most megyek krumplit pucolni!

3 megjegyzés:

kovtama írta...

Én biztos, hogy kipróbálom, főleg igy hogy leírtad, hogyan lehet lightosítani.:)

Andicsek írta...

Tavaly október óta vagyok csendes olvasód. Nagyon sokszor kezdtem el neked írni, de mindannyiszor kiradíroztam, hiszenhogy jövök én ahhoz, hogy tanácsokat osztogassak(az emberi butaság legyőzéséhez) neked.! Hiszen mérhetetlenül tisztellek. A kitartásodért a harcodért kitartásodért. figyelemmel kísérlek továbbra is, hiszen magyon sokat tanultam eddig is és úgyhiszem te adsz nekem erőt ahhoz hogy belevágjak, legalább is távolról kövessselek. tisztelettel:Andi

Bella írta...

Nagyon tetszik ez a recept! Mindenképpen elkészítem majd valamikor jövő héten :) Majd beszámolok róla, hogy milyen lett :)