2010. február 28., vasárnap

Beszéljünk... 2009-11-25

...a salátáról.

Eddig igencsak távol álltak tőlem.
Meg hát kövér lány lévén én jobban szerettem a sütivel, csokival tömni magam, mint egy adag tavaszi vagy görög salátával.
Igen ám, de elég nagy bajban voltam a családi kiruccanás alkalmával.
Mit együnk étteremben?
Hm, örömmel tapasztaltam, hogy a legtöbb étteremben feltüntetik a diabetikus, light, fittnes és diétás ételeket.
Eddig mind szép és jó, de a kínálat ugye legtöbbször valami natúr húsról és mellé egy adag salátáról szól.
Sebaj, próbáljuk ki, max ha nagyon kecskének való, hát otthagyom...
Viszont megesett velem azaz örömteli esemény, hogy megszerettem, isteni idény ill. görög salátákat ettem.
Mivel nagyjából megjegyeztem a hozzávalókat, láttam miként kell szervírozni, így otthon kisebb-nagyobb sikerrel elkészítem most már magamnak.
Sajnos egy idő után meguntam az egyhangú köreteket, de most némi színt tudok vinni az étrendembe.

Görög sali GreenTea módra:
-Nyugi, semmi extra.
Fogtam egy negyed jégsalátát és durván felvágtam, akár tépni is lehet.
Majd 2 közepes paradicsomot felkockáztam, ezt követte 10-15dkg kígyó uborka felkockázása, ill. a lila hagyma se maradjon le.
Szintén kockáztam ezt is.
Majd az egyik bótba (Lidl) vettem olyan sajtot, aminek az a neve, hogy Krémfehér sajt sós lében.
Afféle feta sajt utánzat, de szerintem finomabb és olcsóbb is.
No, ebből a sajtból olyan 2 dekát használok fel egy étkezésre, vagyis ennyit rakok a fent leírt saláta adaghoz.
Ezt a 2 deka sajtot meg rá lehet kockázni vagy morzsolni a saláta tetejére.
Amúgy 10dkg sajtban (ebben a krémfehérben) olyan 280 kcal van.
Voálá, ennyi, e mellé roston sült húst szoktam csinálni.
Mindegy milyen húsból, lényeg:
-befűszerezem a húst valami magyaros vagy olasz fűszerrel, egy evőkanál olíva olajon megkapatom majd bevágom egy tepsibe, pici vizet öntök alá és kézre sütöm.
Sült hús görög salival, ebédre, vacsira, utána egy szép alma és tömve vagyok.

Természetesen ezt a salátát is lehet fokozni, valaki készít rá öntetet is, vagy olívás ecettel ízesíti, nekem most ez jön be.
Szoktak olyan olajbogyót is rakni bele, az se jön be nekem, így kihagyom...

Idény saláta, tavaszi saláta, kinek mi tetszik:
Én mindig jégsalátát használok, igaz, kicsit drágább, mint a fejes sali, de sokkal ropogósabb és finomabb (nekem).
Nem sokkal különbözik a görögtől, de mégis más, ízvilágban.
Negyed sali durvára vágva vagy tépkedve, paradicsom - kockázva vagy karikázva, paprika - vékonyra karikázva, uborka - karikázva, hagymát most nem rakok bele.
Nagyjából ennyi, szerintem erre is elmegy egy fokhagymás joghurtos öntet, de vigyázz, ha ebédre eszel utána gondok lehetnek a szájszaggal.

Öntettel nem nagyon szeretem a salikat, mindig annyit készítek amennyit megeszek, ha sok lenne ebédre, akkor vacsira megeszem a maradékot, másnaposan már nem jó szerintem, nagyon összefonnyad és vizes lesz.

Ezer és ezer variációja létezik a salátának, nagyon egészségesek és finomak.
Jó étvágyat!

0 megjegyzés: