2010. február 28., vasárnap

Főzni jó 2009-10-05 21:16

Kifejezetten irritálna ha más főzni helyettem a diétás hamijaimat.
MA is megpróbáltam variálni egy kicsit, bolognai light-ot készítettem.
Ó és képet is csináltam róla, hogy legyen némi elképzelés róla.
Tésztát leszámítva minden oké volt.
Első lépések:
-Végy egy csomag teljes kiőrlésű tésztát, és mérj ki belőle 6dkg-t.
(6dkg igen, sok lesz, legalábbis nekem az volt.)
Értelem szerűen főzd ki vízbe, én most se olajat (máskor se), se sót nem raktam bele.
Utóbbi nagy hiba volt, semmi íze nem lett a tésztának.
Ha megvan leszűrjük, ne olajozzuk, mert annyi a diétának, rakjuk félre.

A bolognai alap:
Hozzávalói:
30dkg darált hús (én sertés combot vettem egészbe, a legapróbb zsírcafatot is leszedtem róla és ledaráltam, így tudom mit eszek és tudom, hogy nem zsíros)
10dkg hagymi, két kisebb fej
1 evőkanál olíva olaj (én ezt használom)
só, bors
1 csomag Maggi bolognai alap por

Elkészítés:
Hagymát apró kockára vágjuk, ha tudunk használjunk teflon serpenyőt, ebbe öntsük bele az egy evőkanál olíva olajat, és pirítsuk meg.
Ha kész a hagyma dobjuk rá a darált húst és itt legyünk nagyon ügyesek!
Hagyjuk, hogy a meleg kicsit megkapja a húst, de legyen mellettünk egy pohár víz, amivel gyorsan felöntjük ha gond lenne. :-)
Ha felöntöttük fedő alatt hagyjuk puhára főni a húst.
Sózzuk, borsozzuk ízlés szerint.
(Párszor azért nézzünk rá van e rajta víz.)
Időközben megfogom a Maggi alapot, elfelezem, tehát csak egy fél csomag port fogok elkeverni egy pici vízbe, olyan decibe, másfél decibe.
Ha megfőtt a hús, akkor zutty rá a Maggi poros víz és hagyjuk hogy még egyet rottyanjon, jól besűrűsödik.

Tálalás:

Mivel reggel zabáltam már sajtot, így ebédnél elhagytam.
Amúgy tányérra rakom a tésztát és rápakolom szépen a darált húsos szószom.
Készen is vagyunk. :-)

Amúgy délelőtt "csak" 3 boltba voltam, hogy kapjak sertés húst.

No, akkor vegyünk szépen sorjába mit ettem ma:

Röggelim 2 szelet pirítós volt, természetesen a teljes kiőrlésű toast kenyérből.
Mellé 2 szelet sonka és 2 deka trappista sajt, 2 deci tejjel leöblítve.

Számokban:
2 szelet tk. toast - 115kcal - 20,5g ch
2 szelet sonka - 4 dkg - 34kcal - 0,72g ch
2 dkg sajt - 77kcal - 0,32g ch
2 deci tej - 90kcal - 10g ch

Ebédem:

1 tányér leves - 94,5kcal - 17,5g ch
15 dkg szószos hús - 332,5kcal - 18,9g ch
6 dkg tészta 195kcal - 37,8g ch

Ne ijedj meg a nagy számok láttán, én ugyanis ebédre nem tudtam megenni a teljes tányér tésztát, csak a felét.
Így azt vacsorára vágtam be és utána ettem egy fél grapefruitot.
25 dkg grapefruit - 87,5kcal - 17,5g ch

Ennyit mindent ettem ma és köszönöm, megint csak jól laktam, megint csak nem éheztem.

A végeredmény:
1025,5kcal és 123.24g ch.

Először azt hittem több lesz, de ha nagyon éhes leszek vagy később megkívánok valami édességet, akkor esetleg még belefér egy diétás zsírszegény joghurt.

Gyorsan még leírom a darált húsos szósz-t hogy számoltam ki:
30dkg s.comb - 450 kcal - 0g ch
10dkg hagyma - 40kcal - 8g ch
1 kanál olíva olaj - 90kcal - 0g ch
Maggi bolognai alap por, fél csomag - 85kcal - 13,6g ch

Ez összesen: 665kcal és 21,5g ch

Ennek a felét ettem volna ebédre, de mint kiderült vacsira is kijutott egy adagból.

Remélem te is jól laktál kedves olvasóm. :-)

0 megjegyzés: