2010. február 28., vasárnap

Hamis GreenTea vadas 2010-01-25 13:44

Ezer meg ezerféle vadas mártás recept létezik.
Egy biztos, nekem az a kedvencem amit drága mamám csinálni, de mivel ő nem a light-osságáról híres kénytelen voltam kicsit változtatni rajta.
Igaz, ízben kicsit más lett, de hasonló és nem kell lemondanom róla, köretválasztás necces, ugye zsemlegombóccal az igazi, de arról lemondtam.
Maradt még a spagetti, 5 dekát szoktam enni hozzá.
Krumpli szerintem nem igazán hozzá való, se a saláta, így ha valakinek van még valami ötlete, hogy mi illene hozzá, kérem írja meg. :-)
Lássuk a receptet:

Hozzávalók:
30dkg sárgarépa (105kcal és 24g ch)
10dkg petrezselyemgyökér (30kcal és 6 g ch)
10 deka hagyma (pici fej, 40kcal és 8g ch)
1 kefír (125g, 95,5kcal és 7,5g ch)
2 dkg liszt (fehér, sima búzaliszt 70kcal és 14g ch)
mustár (1 ek kanál 9,5kcal és 0,5g ch)
édeske (10db amúgy ízlés szerint [folyékony nincs itthon] kcal és ch elenyésző)
ecet, só ízlés szerint (kcal és ch elenyésző)
babérlevél 2 db
egész bors 5db

No, ha ezt összeadjuk akkor 352kcal és 59,5 g ch-ra jön ki, egy közepes lábos tele.
Ehhez adtam még kb. 50dkg sertés sovány karajt, ami 750kcal és 0g ch.

Összesen tehát: 1102kcal és 59,5g ch.

Elkészítése a következő:
Répát, gyökeret, hagymát megpucoljuk, karikára vágjuk, a hagymát nem, egybe marad, majd fogunk egy lábost, zutty bele.
A húst átnézzük, minden pici zsírt leszedünk róla, egészbe mellézutty a zöldségekhez.
Hozzáadjuk a babért, egész borsot, felöntjük, pici só és puhára főzzük.
Ha megfőtt, húst kivesszük, felszeleteljük.
A zöldséget leszűrjük, kivesszük a babért, a borsot és pici víz hozzáadásával (amibe főtt) leturmixoljuk.
Kb olyan állaga legyen mint a palacsinta tésztának (közepesen folyós), visszarakom a tűzre.
Fogom a kefírt, a 2dkg lisztet, simára keverem, majd óvatosan hozzáadom a turmixhoz.
Forralok rajta egyet, majd a sóval, ecettel, édeskével megízesítem.
Ha tablettás édeskéd van otthon pici meleg vízbe rakj 5-10 szemet, oldódjon fel és voálá kész a folyékony édesítő.
Szóval ha megízesítetted, dobd bele a szeletelt húst és forralj rajta egyet.
Jó étvágyat.

Ez kb olyan 6 adag, esetleg 8.
Ketten ettünk ebből és még mindig félig a lábos, pedig tegnap csináltam.
Tésztám 5dkg 175kcal és 37.5g ch.
Ha négy részre osztom a vadast húsostól, akkor egy adag 275kcal és 14.8g ch.
Ehhez jön a tészta, akkor az ebédem 430kcal és 52.3 g ch.
Szerintem vadasnak sok van számolva, mert négy része osztva is hatalmas adag, de már nem akartam túlvariálni.
Előtte belefér még egy tányér leves, utána esetleg valami gyümi.
Csak az a fránya tészta. :-(
Persze még ezen is lehet lightosítani, de nem volt tk lisztem, joghurtom se.
Képet akartam csinálni csak baromi éhes voltam és mikor már befaltam akkor jutott eszembe, de sebaj, van még belőle bőven, majd pótlom. :-)

0 megjegyzés: